ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ترکیب دنیای واقعی و گیم با تردمیل واقعیت مجازی Omni One [تماشا کنید]

استارتاپ واقعیت مجازی «Virtuix» به دنبال ساخت یک تردمیل واقعیت مجازی به نام «Omni One» است که امکان دویدن، پریدن و یا خم شدن را به صورت فیزیکی برای افراد فراهم می‌کند. این محصول تحت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

استارتاپ واقعیت مجازی «Virtuix» به دنبال ساخت یک تردمیل واقعیت مجازی به نام «Omni One» است که امکان دویدن، پریدن و یا خم شدن را به صورت فیزیکی برای افراد فراهم می‌کند.

این محصول تحت کمپین سرمایه‌گذاری جمعی به تولید می‌رسد و اواسط سال آینده میلادی با قیمت ۱۹۹۵ دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. توسعه تردمیل Omni در سال ۲۰۱۳ آغاز شد و همانطور که می‌توان حدس زد، با یک تردمیل معمولی روبه‌رو نیستیم.

این تردمیل در حقیقت یک سکو با اصطکاک کم بوده که از پوشش خاصی بهره می‌برد. همانطور که در ویدیوی تردمیل واقعیت مجازی Omni One مشاهده می‌کنید، این دستگاه شما را در محل خود نگه می‌دارد، اما پاهای شما روی سکو حرکت کرده و این حرکات در محیط واقعیت مجازی به نمایش گذاشته می‌شود.

این تردمیل واقعیت مجازی در مقایسه با نسخه قبلی خود ابعاد کوچکتری دارد و کاربران را با استفاده از یک حلقه که به میله‌ای عمودی متصل شده، سر جای خود نگه می‌دارد. کاربر می‌تواند این دستگاه را پس از پایان فعالیت خود، جمع کرده و در محل دیگری قرار دهد.

برای این تردمیل یک فروشگاه جداگانه درنظر گرفته شده که در هنگام عرضه حاوی ۳۰ بازی خواهد بود. در حال حاضر Virtuix لیست کامل بازی‌ها را منتشر نکرده اما می‌خواهد بازی‌های توسعه یافته توسط خود و شخص ثالث را در اختیار کاربران قرار دهد که شامل بازی‌هایی مانند فورتنایت و Call of Duty می‌شود.

در نسخه تجاری Omni One شاهد وجود هدست به همراه تردمیل خواهیم بود که البته کیت توسعه‌دهنده آن با قیمت ۹۹۵ دلار نیز به فروش می‌رسد و تنها شامل بخش تردمیل می‌شود. علاقه‌مندان به خرید این محصول می‌توانند حداقل ۱۰۰۰ دلار در آن سرمایه‌گذاری کنند و برای تصاحب نمونه تجاری آن ۲۰ درصد تخفیف بگیرند که البته اگر این سرمایه‌گذاری در هفته اول صورت بگیرد، این تخفیف به ۴۰ درصد می‌رسد.

Virtuix این سرمایه‌گذاری را پیش خرید نمی‌داند. کمپین‌های سرمایه‌گذاری جمعی در حوزه واقعیت افزوده ریسک بالایی دارند، چرا که تا عرضه محصول احتمال ایجاد تغییرات در بازار و همچنین دنیای فناوری وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی