ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سگ‌های ارتش آمریکا به عینک‌های واقعیت افزوده مجهز می‌شوند

ارتش آمریکا برای هدایت بهتر سگ‌های آموزش دیده در عملیات تجسس، آنها را از راه دور و با کمک عینک‌های واقعیت افزوده هدایت می‌کند. عینک‌های واقعیت افزوده از یک وسیله جانبی تبدیل به ابزاری کاربردی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

ارتش آمریکا برای هدایت بهتر سگ‌های آموزش دیده در عملیات تجسس، آنها را از راه دور و با کمک عینک‌های واقعیت افزوده هدایت می‌کند.

عینک‌های واقعیت افزوده از یک وسیله جانبی تبدیل به ابزاری کاربردی در عملیات تجسس شده است. ارتش ایالات متحده تصمیم گرفته از این عینک‌های واقعیت افزوده که به صورت ویژه برای استفاده توسط سگ‌ها طراحی شده در عملیات‌های خود استفاده کند.

سگ‌های نظامی عموما برای شرکت در برخی عملیات‌های نظامی آموزش می‌بینند. مثلا یکی از کارهایی که چنین سگ‌هایی می‌توانند انجام دهند، شناسایی مواد منفجره است. عموما در چنین شرایطی، سگ‌ها از نزدیک دستور کار را دریافت می‌کنند و به تجسس می‌پردازند.

گاهی اوقات که به خاطر ریسک‌های امنیتی امکان حضور مربی برای ارائه فرمان از نزدیک وجود ندارد، عینک‌های واقعیت افزوده در این پروسه نقش خوبی را ایفا کرده و امکان ارائه دستور و مشخص کردن هدف برای سگ‌ها از طریق عینک‌های واقعیت افزوده از راه دور را فراهم می‌کنند.

عینک واقعیت افزوده مخصوص سگ‌های نظامی، توسط شرکت «Command Sight» و به سفارش «آزمایشگاه تحقیقات ارتش» توسعه یافته‌اند. براساس اعلام وب‌سایت رسمی ارتش، این عینک‌ها می‌توانند اهداف و نشانه‌های بصری را که انتظار می‌رود سگ‌ها در جستجوی آن باشند، به سگ‌ها نشان می‌دهند.

عینک‌های واقعیت افزوده مجهز به دوربین هستند. در نتیجه مسئول عملیات می‌تواند عملکرد سگ‌های تجسس را از راه دور نیز تحت نظر داشته باشد.

دکتر «آ.جی پپر» که در سال 2017 میلادی شرکت «Command Sight» را تاسیس کرد، معتقد است که باید مسیرهای ارتباطی بین انسان‌ها و حیوانات ارتقا پیدا کند. این شرکت قبلا عینک‌هایی را طراحی کرده بود که از چشم‌های سگ‌ها در مقابل اشیا تیز محافظت می‌کرد. در نتیجه این نخستین بار نیست که سگ‌های نظامی عینک به چشم می‌زنند و نیازی به آموزش دوباره آنها برای کنار آمدن با عینک نیست.

تحقیقات این شرکت در زمینه ارتباط موثر بین انسان و حیوانات کماکان ادامه دارد و سعی دارد عینک‌های واقعیت افزوده بی‌سیم طراحی کند. انتظار می‌رود ظرف دو سال آینده این تحقیقات به نقطه مطلوبی برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی