ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ربات آشپز ۳۰ هزار دلاری پخت سیب زمینی و همبرگر را آسان می‌کند

شرکت Miso Robotics که در زمینه تولید ربات‌های آشپز فعالیت می‌کند، از عرضه جهانی جدیدترین ربات این شرکت خبر داد که سرخ کردن گوشت همبرگر و سیب زمینی تنها دو مورد از مهارت‌های آن هستند. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

شرکت Miso Robotics که در زمینه تولید ربات‌های آشپز فعالیت می‌کند، از عرضه جهانی جدیدترین ربات این شرکت خبر داد که سرخ کردن گوشت همبرگر و سیب زمینی تنها دو مورد از مهارت‌های آن هستند.

ربات مورد بحث که Flippy ROAR نام دارد، در حال حاضر با قیمت پایه ۳۰ هزار دلار قابل خریداری است اما Miso Robotics از احتمال کاهش قیمت آن تا ۲۰ هزار دلار در آینده خبر داده است. امکان اجاره ماهانه این ربات با قیمت ۱۵۰۰ دلار نیز وجود دارد که شامل هزینه تعمیر و ارتقا نیز شده و به گفته سازنده ارزان‌تر از استخدام نیروی انسانی تمام می‌شود.

Flippy ROAR برای خودکارسازی  فرآیند آماده‌سازی غذا ساخته شده و به طور ویژه برای کارهایی که شامل دستگاه سرخ کن و گریل می‌شوند مناسب توصیف شده است. این ربات با استفاده از یادگیری ماشینی مواد غذایی را شناسایی کرده و با استفاده از چندین دوربین که شامل سنسور عمق سنج سه بعدی و حرارتی می‌شوند، در آشپزخانه جابجا می‌شود.

به گفته سازنده این ربات در مجموع قادر به طبخ ۱۹ آیتم غذایی بوده و قادر به برگرداندن گوشت همبرگر حین سرخ کردن است. علاوه بر این می‌تواند کارهای تمیزکاری ساده‌ای مثل پاک کردن تکه‌های چسبیده به دستگاه گریل و تمیز کردن روغن اضافی را انجام دهد. هوش مصنوعی این ربات توانایی تشخیص طیف گسترده‌ای از غذاهای سرخ کردنی همچون مرغ، میگو، سیب زمینی و پیاز حلقه‌ای را داشته و آنها را در روغن غوطه‌ور می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های Flippy ROAR سیستم حرکتی ریلی آن است که به این ربات اجازه حرکت بین میز مواد اولیه و دستگاه‌های گریل و سرخ کن را می‌دهد. به گفته سازنده سیستم ریلی برای جلوگیری از قرار گرفتن ربات در مسیر حرکت کارکنان آشپرخانه طراحی شده و ایمنی و بازدهی آن را بالا می‌برد. نرم افزار ربات نیز نسبت به مدل قبلی بروز شده و کارکنان آشپزخانه می‌توانند فعالیت‌های آن را از طریق نمایشگر ۱۵.۶ اینچی کنترل کنند.

در ادامه گزارش آمده که Flippy ROAR به زودی در ۵۰ شعبه رستوران CaliBurger در ایالات متحده بکار گرفته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی