ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

لکسوس از کانسپت J201 رونمایی کرد؛ یک شاسی‌بلند جان‌سخت

لکسوس از یک کانسپت جدید با نام J201 رونمایی کرد. این کانسپت در حقیقت همان شاسی‌بلند پرچمدار LX 570 است که با همکاری شرکت اکسپدیشن اوورلند (Expedition Overland) به طور اختصاصی برای مسابقات رالی Rebelle ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

لکسوس از یک کانسپت جدید با نام J201 رونمایی کرد. این کانسپت در حقیقت همان شاسی‌بلند پرچمدار LX 570 است که با همکاری شرکت اکسپدیشن اوورلند (Expedition Overland) به طور اختصاصی برای مسابقات رالی Rebelle Rally آماده‌سازی شده است.

نام کانسپت لکسوس J201  از شاسی و پلتفرم LX 570 اقتباس شده است؛ شاید بدانید این شاسی‌بلند لوکس بر اساس پلتفرم URJ201 تولید می‌شود. از لحاظ ظاهری، کانسپت لکسوس J201 تفاوت‌های زیادی با نسخه استاندارد LX 570 دارد. با بازنگری‌های صورت گرفته، این خودرو ارتفاع بسیار بیشتری از زمین داشته و از تجهیزات فراوانی سود می‌برد.

در مقایسه با LX 570 استاندارد، کانسپت J201 در محور جلو 122 میلی متر و در محور عقب 104 میلی متر ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد. این افزایش ارتفاع چشمگیر به واسطه بهره‌گیری از اجزای تعلیق ساخت Icon Vehicle Dynamics حاصل شده است.

در نمای روبرو سپر استاندارد جای خود را به سپر CBI Offroad داده است. این سپر با وینچ و چراغ نواری به طول 762 میلی متر ترکیب شده؛ در نمای عقب هم شاهد اتفاقی مشابه هستیم و سپر استاندارد با سپر CBI Offroad جایگزین شده است.

لکسس توجه ویژه‌ای به سیستم روشنایی J201 داشته و حتی باربند سقفی را نیز به چراغ‌های سرتاسری مجهز کرده است

از دیگر ویژگی‌های مهم کانسپت لکسس J201 در نمای عقب باید به مواردی مثل نردبان، بازوهای دوگانه، چرخ زاپاس، نورافکن و محفظه مخصوص حمل آب با ظرفیت 5 گالن اشاره کرد.

تازه‌ترین مفهومی لکسس، روی رینگ‌های 17 x 8 اینچی Evo Corse DakarZero و تایرهای همه‌جاروی 285/70 R17 General Grabber X3 حرکت می‌کند. به موازات رینگ‌ها و تایرها، دیسک‌های ترمز و کالیپرهای استاندارد نیز جای خود را به نمونه‌های قوی‌تر داده‌اند.

موتور 5.7 لیتری V8 لکسس J201 به لطف بهبودهای فنی متعدد و نصب سوپرشارژر Magnusson TVS 1900 اکنون توانایی تولید 550 اسب بخار قدرت و 745 نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور قدرتمند از طریق دیفرانسیل‌های مقاوم‌تر بادی با چرخ‎‌ها در ارتباط بوده و از طریق اسنورکل (لوله انتقال هوا) و کمپرسور آفرود مخصوص تنفس می‌کند.

شاسی‌بلند مفهومیJ201  در داخل کابین هم ارتقا پیدا کرده و به منظور مدیریت تجهیزات اضافی موجود به رابط ARB Linx Accessory Interface مجهز شده است. در قسمت بار نیز مهندسان محفظه‌های آلومینیومی مخصوصی را برای قرار دادن لوازم سفر طراحی و نصب کرده‌اند.

با آنکه J201 یک مدل مفهومی است، ولی این خودرو در رقابت‌های رالی Rebelle Rally امسال شرکت خواهد کرد. راشل کرافت (Rachelle Croft) و تیلور پاولی (Taylor Pawley) از تیم The X Elles وظیفه هدایت این شاسی‌بلند ژاپنی را بر عهده خواهند داشت.

بد نیست بدانید این رقابت مخصوص بانوان بوده و در مسافتی به طول بیش از دو هزار کیلومتر بین کالیفرنیا و نوادا برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی