ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

داروی کرونا VIR-7831 وارد فاز سوم آزمایشات شد

شرکت‌های داروسازی «GSK» و «Vir Biotechnology» از وارد شدن داروی کرونا «VIR-7831» به فاز سوم آزمایش خبر دادند. این دارو در آزمایش‌های قبلی نتایج امیدبخشی را بدون هیچگونه عوارض قابل توجه به همراه داشته است. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

شرکت‌های داروسازی «GSK» و «Vir Biotechnology» از وارد شدن داروی کرونا «VIR-7831» به فاز سوم آزمایش خبر دادند. این دارو در آزمایش‌های قبلی نتایج امیدبخشی را بدون هیچگونه عوارض قابل توجه به همراه داشته است.

شیوع گسترده کرونا همین حالا هم بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده اما با ورود به فصل سرد سال این مشکلات می تواند دو چندان شود. از اینرو توسعه هر واکسن یا دارویی می‌تواند جان افراد بسیاری را نجات دهد و یکی از این داروهای بالقوه توانسته با موفقیت در آزمایش‌های اولیه، وارد فاز سوم آزمایشات شود.

دارویVIR-7831 که بر پایه آنتی‌‌بادی تولید شده، آزمایش‌های محدودتر در مراحل قبلی را با موفقیت پشت سرگذاشته و حالا شرکت‌های «GSK» و «Vir Biotechnology» تصمیم به انجام فاز سوم آزمایش‌ها در نقاط مختلف دنیا از جمله آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا گرفته‌اند. در این مرحله نتایج مصرف این دارو روی بیمارانی سنجیده می‌شود که به واسطه ریسک بالا در آستانه بستری در بیمارستان هستند.

صدور اولین مجوز تست پادتن برای تشخیص کرونا توسط سازمان غذا و داروی آمریکا

VIR-7831 یک آنتی بادی مونوکلونال انسانی است که به خاطر ظرفیت بالقوه در مهار ویروس عامل کرونا و از بین بردن سلول‌‌های آلوده انتخاب شده است. از دیگر ویژگی‌های مهم آن باید به عدم ایجاد مقاومت و ایجاد واکنش مناسب در ریه‌ها اشاره کرد. مدیرعامل Vir Biotechnology در اینباره گفت:

«VIR-7831 پادتنی با خصوصیات مهم است که از طریق چندین سازوکار می‌تواند از بستری شدن افراد در بیمارستان یا مرگ آنها پیشگیری کند. ما برای توسعه بیشتر آن به همکاری با GSK ادامه خواهیم داد.»

در فاز سوم آزمایش این داروی بالقوه کارایی و ایمنی یک تزریق وریدی آن به شیوه پلاسیبو روی ۱۳۰۰ بیمار بستری نشده در نقاط مختلف آزمایش خواهد شد. در این آزمایش ۷۶۰ نفر خود دارو را دریافت کرده و به افراد باقیمانده دارونما تزریق خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی