ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این دوچرخه الکتریکی آینده‌نگرانه، چرخ‌هایی کاملا توخالی و مهندسی چشم‌نواز دارد

استارتاپ Beno Technologies اخیرا از یک دوچرخه الکتریکی به نام Reevo رونمایی کرده که به صورت خاص برای مناطق شهری طراحی شده است. این دوچرخه که نتیجه سال‌ها تحقیق و توسعه است، طراحی بسیار چشمگیری ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

استارتاپ Beno Technologies اخیرا از یک دوچرخه الکتریکی به نام Reevo رونمایی کرده که به صورت خاص برای مناطق شهری طراحی شده است. این دوچرخه که نتیجه سال‌ها تحقیق و توسعه است، طراحی بسیار چشمگیری دارد، خصوصا بدان خاطر که چرخ‌هایش بدون میله و توپی طراحی شده‌اند. اما ظاهر آینده نگرانه تنها نکته مهم راجع به این دوچرخه نیست و Reevo بی‌شمار جزییات دیگر دارد که آن را بیش از پیش منحصر به فرد می‌کنند.

چرخ‌های بدون توپی و میله این دوچرخه براساس تکنولوژی خود Beno Technologies طراحی شده‌اند که پتنت‌اش در مسیر دریافت‌ جوازهای لازم است. هیچ فریبی در کار نیست و این‌طور نیست که بخش میانی چرخ‌ها صرفا شفاف باشد. همه‌چیز ناشی از مهندسی محض است و بدنه دوچرخه هم هسته‌ای بسیار سبک‌وزن دارد و با رنگ مشکی مات چشم‌نوازش، حسابی دلبری می‌کند. این دوچرخه جایگاهی برای باتری قابل تعویض دارد و همینطور یک سوکت USB که می‌توانید با آن، هنگام سواری موبایل هوشمندتان را نیز شارژ کنید.

طراحی دوچرخه به گونه‌ایست که فضای لازم برای موتوری ۷۵۰ واتی را دارد. البته در اروپا، دوچرخه‌سواران باید به ۲۵۰ وات قانع باشند. به گفته سازندگانش، Reevo می‌تواند به سقف سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که البته در اروپا این سقف سرعت معادل ۲۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. ضمنا شارژ این دوچرخه ۳ ساعت طول می‌کشد و سپس قادر به پیمودن مسافتی معادل ۶۰ کیلومتر با آن خواهید بود.

گذشته از این‌ها، Reevo به سنسور اثر انگشت، قفل اتوماتیک و پایش مداوم از طریق جی‌پی‌اس بهره‌مند شده و بنابراین مقاومت زیادی در برابر سرقت از خود نشان می‌دهد. در جلوی دوچرخه نیز فضایی برای حمل موبایل هوشمند تعبیه شده که با استفاده از اپلیکیشن iOS یا اندروید Reevo می‌توانید از آن به عنوان یک داشبورد هوشمند استفاده کنید. سنسورهای نوری دوچرخه هم به صورت خودکار قادر به تشخیص تاریکی و روشن کردن هدلامپ‌های فوق روشن آن هستند.

دوچرخه الکتریکی Reevo هم‌اکنون در فاز جذب سرمایه عمومی در پلتفرم Indiegogo به سر می‌برد و فعلا می‌توان با قیمت ۱۹۹۹ دلار آن را سفارش داد و در ماه مارس ۲۰۲۱ تحویلش گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی