ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فضانورد ناسا برای شرکت در ازدواج دخترش از سفر فضایی انصراف داد

«کریستوفر فرگوسن» فضانورد ناسا که قرار بود یکی از مسافران فضاپیمای استارلاینر باشد، به دلایل شخصی و خانوادگی از حضور در این سفر فضایی انصراف داد. «باری ویلمور» یکی دیگر از فضانوردان ناسا، به جای فرگوسن ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

«کریستوفر فرگوسن» فضانورد ناسا که قرار بود یکی از مسافران فضاپیمای استارلاینر باشد، به دلایل شخصی و خانوادگی از حضور در این سفر فضایی انصراف داد. «باری ویلمور» یکی دیگر از فضانوردان ناسا، به جای فرگوسن در ماموریت «استارلاینر CST-100» حضور خواهد داشت.

وقتی صحبت از ماموریت‌های فضایی می‌شود، معمولا فضانوردان شانس رفتن به فضا را از خود نمی‌گیرند و طبق برنامه کار را پیش می‌برند. ولی کریستوفر فرگوسن، فضانورد ناسا تصمیم دیگری گرفته است که به گفته خودش تصمیمی بسیار سخت بود.

فرگوسن، فضانورد با تجربه ناسا، در توئیتی اعلام کرد به دلایل خانوادگی تصمیم گرفته سال آینده در ماموریت «استارلاینر CST-100» حضور نداشته باشد. سخنگوی بوئینگ تایید کرد که یکی دلایل انصراف فرگوسن از این سفر، مراسم ازدواج دخترش است.

فرگوسن اعلام کرده است که گرفتن چنین تصمیمی برایش واقعا سخت بوده ولی باتوجه به اینکه 2021 برای خانواده‌اش سالی بسیار مهم است، به دلایل تعهدات خانوادگی امکان حضور در این ماموریت فضایی را ندارد.

بوئینگ بخشی از صحبت‌های فرگوسن را منتشر کرده است:

«من به فضاپیمای استارلاینر، مردان و زنانی که آن را ساخته و آزمایش می‌کنند و همچنین فضانوردانی از ناسا که در نهایت با آن به فضا سفر می‌کنند، اطمینان کامل دارم. تیم بوئینگ از همان ابتدا تمامی آزمایش‌های لازم را روی این فضا پیما انجام داده است . استارلاینر یکی از ایمن‌ترین فضاپیماهای جدیدی است که تاکنون تولید شده است.»

با انصراف فرگوسن، فضانورد دیگری این فرصت را در اختیار خواهد داشت تا در این سفر فضایی حضور داشته باشد. این فضانورد خوش شانس، «باری ویلمور» است که «نیکول من» و «مایک فینک» را در این سفر همراهی می‌کند.

قرار است فضاپیمای استارلاینر ماه دسامبر به فضا پرتاب شود. در دسامبر 2019، به دلیل برخی مشکلات جزئی، فضاپیما نتوانست ماموریت خود را به صورت کامل انجام دهد. قرار است قبل از ماه دسامبر نیز فضاپیما پرتابی بدون سرنشین به فضا داشته باشد.

ناسا اعلام کرده است که اگر استارلاینر بتواند ایمنی فضانوردان را طی سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی تامین کند، بوئینگ می‌تواند پرتاب فضانوردان را اوایل ماه ژوئن 2021 به انجام برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی