ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپاد جدید شرکت EHang قادر به جابه‌جایی محموله‌هایی با وزن ۲۰۰ کیلوگرم است

شرکت EHang که در زمینه تولید هواگردهای بدون سرنشین تخصص دارد اخیرا از ورژن لجستیکی پهپاد پرچمدار خود، یعنی Ehang 216 رونمایی کرده که قادر به حمل محموله‌های ۲۰۰ کیلوگرمی در مسافت‌های کوتاه تا متوسط ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

شرکت EHang که در زمینه تولید هواگردهای بدون سرنشین تخصص دارد اخیرا از ورژن لجستیکی پهپاد پرچمدار خود، یعنی Ehang 216 رونمایی کرده که قادر به حمل محموله‌های ۲۰۰ کیلوگرمی در مسافت‌های کوتاه تا متوسط است، هم در مناطق شهری و هم مناطق حومه. شرکت مورد اشاره می‌گوید این نخستین پهپاد لجستیکی در نوع خود است که می‌تواند چنین محموله‌هایی را جابه‌جا کند.

بنابر آمار موسسه Frost & Sullivan، بازار لجستیک هوایی و شهری تا سال ۲۰۲۳ میلادی ارزشی معادل ۴۶ میلیارد دلار خواهد یافت - این یعنی رشد سالانه، معادل ۷۴۰ درصد خواهد بود.

EHang 216L قرار است به سازندگان خود در تثبیت جایگاه‌شان در بازار کمک کند و این کار با ظرفیت محموله تحسین‌برانگیز، طراحی امن افراطی و بدنه‌ای شامل ۸ بازو و ۱۶ موتور و پره مستقل انجام خواهد شد. ضمنا به گفته سازندگان، EHang 216L شدیدا از نظر مصرف انرژی نیز بهینه ظاهر خواهد شد.

این پهپاد به صورت خاص برای جابه‌جایی تجهیزات کشاورزی و محصولات مختلف در مناطق کوهستانی کارآمد خواهد بود که جاده‌هایی نامناسب دارند. ضمنا با چنین ظرفیتی، می‌توان از آن برای ارسال ملزومات در شرایط بحرانی استفاده کرد.

با افزایش حجم محموله‌ها و همینطور دامنه پرواز، لجستیک هوایی قرار است بزودی شاهد کاربردهای تجاری تازه پهپادهای بدون سرنشین باشد؛ پهپادهایی که به مراتب از نسل‌های قبل بهینه‌تر هستند و کمتر از لجستیک زمینی موجب آلودگی محیط زیست می‌شوند. درحالی که EHang تنها تولیدکننده چنین پهپادهایی نیست، انتظار می‌رود ارسال محصولات و محموله‌های مختلف به صورت هوایی، طی سال‌های آتی تبدیل به یک نرم در کشورهای توسعه‌یافته شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی