ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از قابلیت‌های امنیتی جدیدی برای حساب‌های کاربری رونمایی کرد

گوگل از بروزرسانی‌های امنیتی جدیدی از جمله هشدار میان برنامه‌ای در هنگام بروز خطای امنیتی در حساب کاربری خبر داد. در حال حاضر این بروزرسانی به صورت محدود در دسترس برخی کاربران iOS قرار دارد ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

گوگل از بروزرسانی‌های امنیتی جدیدی از جمله هشدار میان برنامه‌ای در هنگام بروز خطای امنیتی در حساب کاربری خبر داد. در حال حاضر این بروزرسانی به صورت محدود در دسترس برخی کاربران iOS قرار دارد ولی به‌زودی همه کاربران می‌توانند بروزرسانی جدید را دریافت کنند.

امنیت اکانت کاربران در همه اپلیکیشن‌های گوگل حائز اهمیت است. در بروزرسانی جدید امنیتی، زمانی که کاربر با یکی از برنامه‌های گوگل کار می‌کند، اگر مساله امنیتی بالقوه‌ای در ارتباط با اکانت وی تشخیص داده شود، این موضوع فورا و فارغ از برنامه‌ای که فعال است، به کاربر اطلاع رسانی می‌شود.

یکی دیگر از بروزرسانی‌های جدید گوگل، اضافه شدن حالت مهمان به دستیار هوشمند است. در صورتی که کاربران حالت مهمان را فعال کنند، درخواست‌هایشان روی اکانت گوگل ذخیره نمی‌شود. طی هفته‌های آتی، حالت مهمان به اسپیکر و نمایشگرهای هوشمند نست نیز اضافه خواهد شد.

شاید این سوال پیش بیاید که چگونه می‌توانیم از وضعیت تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی حساب کاربری گوگل اطلاع پیدا کنیم. براساس اعلام گوگل،‌ یک روش ساده برای مشاهده تنظیمات حریم خصوصی و امنیت اکانت گوگل، جستجوی عباراتی نظیر «امنیت حساب کاربری گوگل» (Google Account Security) است. در صورت جستجوی این جمله کادری برای اطلاع از وضعیت تنظیمات حریم خصوصی نمایش داده می‌شود.

گوگل از طریق وب‌سایت «Safety Centre»، اطلاعاتی در مورد حریم خصوصی و ابزارهای ایمنی محصولات گوگل نیز ارائه می‌دهد. در حال حاضر، اطلاعات مربوط به وضعیت امنیت 13 سرویس گوگل از جمله جیمیل، کروم، یوتیوب، اندروید و پیکسل در این وب‌سایت ارائه شده است.

به نظر می‌رسد محصولات بیشتری در آینده به این فهرست اضافه خواهد شد. در حال حاضر کاربران ایالات متحده می‌توانند از طریق این وب‌سایت به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. هرچند اطلاعات وب‌سایت به زودی در دسترس کاربران سراسر جهان قرار خواهد گرفت.

بی‌شک امنیت اکانت کاربران از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و گوگل نیز سعی دارد با به روز رسانی‌های امنیتی، این نیاز را مرتفع سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی