ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طراحی سیستمی برای شارژ خودکار و همزمان صدها پهپاد

ارتش ایالات متحده به دنبال ساخت یک سیستم شارژ خودکار است که بتواند صدها پهپاد را به صورت همزمان شارژ کند. به این ترتیب، نیروی نظامی این کشور روی پروژه‌ای چهار ساله سرمایه‌گذاری کرده و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

ارتش ایالات متحده به دنبال ساخت یک سیستم شارژ خودکار است که بتواند صدها پهپاد را به صورت همزمان شارژ کند. به این ترتیب، نیروی نظامی این کشور روی پروژه‌ای چهار ساله سرمایه‌گذاری کرده و به دنبال یک وسایل نقلیه زمینی با ایستگاه‌های شارژ است تا موجی از پهپادها به صورت خودکار به آن متصل شده و شارژ شوند.

شریک ارتش آمریکا در این پروژه، دانشگاه ایلینویز شیکاگو خواهد بود که قراردادی ۸ میلیون دلاری با آزمایشگاه تحقیقاتی Combat Capabilities Development Command ارتش امضا کرده است. محققان حالا شروع به کار روی سیستمی خواهند کرد که به پهپادهای کوچک اجازه می‌دهد تا قادر به یافتن لوکیشن نزدیک‌ترین ایستگاه شارژ باشند، به آن‌جا سفر کنند و پیش از بازگشت به ماموریت، کاملا شارژ شوند. دانشگاه ایلینویز در حال حاضر مشغول توسعه الگوریتم‌هایی است که بهترین مسیر برای رسیدن به ایستگاه شارژ را برای پهپادها تعیین خواهند کرد.

دکتر مایک کوویان، مدیر برنامه در آزمایشگاه تحقیقاتی Versatile Tactical Power ارتش می‌گوید: «تصور کنید که در آینده، ارتش از صدها یا هزاران سیستم هواگرد بدون سرنشین استفاده کند. هرکدام از این سیستم‌ها با تکنولوژی‌های فعلی حدودا ۲۶ دقیقه عمر باتری خواهند داشت و باید پیش از تمام شدن انرژی، ماموریت را به پایان رسانده و به خانه بازگردند. این یعنی تمام آن‌ها می‌توانند به صورت همزمان بازگردند تا باتری‌هایشان شارژ شود».

بدون وجود ایستگاه‌های شارژ، سربازان نیازمند حمل هزاران باتری در جریان یک ماموریت خواهند بود که گزینه‌ای ایده‌آل نیست. با استفاده از سیستم شارژ خودکار نه‌تنها این مشکل برطرف می‌شود، بلکه سربازان دیگر نیازمند تعویض دستی باتری‌ها نیز نخواهند بود و دست‌شان برای وظایف دیگر باز است.

محققانی که سرمایه ارتش آمریکا را دریافت کرده‌اند ضمنا به توسعه سنسورهای سطح سوخت نیز برای پهپادهای بزرگ‌تر خواهند پرداخت. این به پهپادهای آتی که با بنزین کار می‌کنند اجازه خواهد داد تا قادر به تشخیص کمبود سوخت باشند. این دیوایس‌ها می‌توانند پهپادها را به مقر نظامی بازگردانند تا پیش از اتمام انرژی، مجددا سوخت‌گیری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی