ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش‌بینی یک تحلیلگر برجسته: هواوی احتمالا کسب و کار موبایل آنر را می‌فروشد

آنر پس از معرفی در سال ۲۰۱۳ به بازویی پر قدرت برای حضور هواوی در عرصه جهانی تبدیل شد اما این برند هم تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفته و حالا یکی از تحلیلگران برجسته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۴

آنر پس از معرفی در سال ۲۰۱۳ به بازویی پر قدرت برای حضور هواوی در عرصه جهانی تبدیل شد اما این برند هم تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفته و حالا یکی از تحلیلگران برجسته مدعی شده که هواوی برای مقابله با اثرات تحریم احتمالا آنر را خواهد فروخت.

هواوی و آنر تا پیش از تحریم‌های آمریکا با سرعتی خیره کننده بازارهای جهانی را تسخیر می‌کردند و در میان برترین تولیدکنندکان موبایل جایی برای خود دست و پا کرده بودند اما محروم شدن از اپ‌ها و سرویس‌های گوگل، قطع همکاری تولیدکنندگان چیپست و پشت کردن ARM به آنها باعث شد که از نقش هواوی در بازارهای بین‌المللی کاسته شود.

هرچند این دو برند هنوز هم در بسیاری از بازارها حضور فعالی دارند اما «مینگ-چی کو»، تحلیلگر سرشناس و از منابع موثق دنیای فناوری مدعی شده هواوی در آستانه فروش کسب و کار موبایل آنر قرار دارد. به باور وی این اتفاق نه تنها سرمایه فراوانی را عاید هواوی می‌کند بلکه در صورتی که خریدار خارج از چین قرار داشته باشد، باعث خروج آنر از فهرست تحریم‌ها خواهد شد.

بررسی دیجیاتو: گوشی پرچمدار آنر 20

اگر  پیش‌بینی کو درست از آب درآید، آنر با دسترسی دوباره به سخت‌افزار و نرم افزارهای موردنیازش می‌تواند موبایل‌های پرچمدار و قدرتمندی تولید کرده و با افزایش سهمش از بازار موبایل چین و کشورهای دیگر، برندهای رقیب را به آسانی به چالش بکشد. در این صورت نه تنها ارزش کنونی آن حفظ خواهد شد بلکه می‌تواند به درآمد بیشتری نیز دست پیدا کند.

پس از انتشار این خبر، رسانه‌های چینی «IT Home» و «MyDrivers» مدعی شدند که هواوی چنین قصدی ندارد اما دقایقی بعد این گزارش از سایت‌ها حذف شد تا این احتمال که هواوی بی‌میل به بررسی شرایط نیست، قوت بگیرد.

از نظر مینگ-چی کو فروش کسب و کار موبایل آنر یک بازی برد-برد است که نه تنها به سود این برند، بلکه به سود کل صنعت الکترونیک و تامین کنندگان چینی تمام می‌شود. هرچند برخی کارکنان هواوی در شبکه اجتماعی چینی «ویبو» احتمال فروش آنر را رد کرده‌اند اما با توجه به سابقه درخشان مینگ‌-چی کو در پیش‌بینی مسائل دنیای فناوری باید دید هواوی در آینده چه تصمیمی خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی