ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کنترل سایر اپلیکیشن‌های اندرویدی با گوگل اسیستنت ممکن شد

امکان کنترل صوتی برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی با کمک دستیار هوشمند این شرکت فراهم شده است. این ویژگی در دسترس کاربران تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی که دستگاه آنها از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند، قرار می‌گیرد. کاربران ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۸

امکان کنترل صوتی برخی اپلیکیشن‌های اندرویدی با کمک دستیار هوشمند این شرکت فراهم شده است.

این ویژگی در دسترس کاربران تمامی گوشی‌های هوشمند اندرویدی که دستگاه آنها از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند، قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند با فرمان صوتی، برنامه‌های مختلفی را روی دستگاه خود باز کرده و وقتی وارد برنامه مربوطه می‌شوند، کارهای مختلفی از جمله سفارش غذا، پخش موسیقی، ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی یا غیره را به انجام برسانند.

تصور کنید می‌خواهید در برنامه اسنپ‌چت، به صفحه کاربری فرد خاصی مراجعه کنید. به راحتی، از طریق گوگل اسیستنت و ارسال فرمان صوتی می‌توانید اپلیکیشن مربوطه را باز کرده و فرمان باز شدن صفحه فرد مربوطه را مطرح کنید.

براساس اعلام گوگل در فاز اولیه، چنین قابلیتی در 30 اپلیکیشن محبوب و کاربردی به زبان انگلیسی در سراسر جهان فعال شده است. البته به زودی تعداد برنامه‌های بیشتری از این قابلیت جدید پشتیبانی خواهند کرد.

در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی مانند اسپاتیفای، اسنپ‌چت، والمارت، دیسکورد، توییتر و برنامه‌های کاربردی دیگری از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کنند.

گوگل در کنار اضافه کردن امکان کنترل اپلیکیشن‌های اندرویدی با سرویس دستیار هوشمند، کار را برای کاربران ساده‌تر نیز کرده است. پیش از این در فرمان صوتی، کاربران مجبور بودند جملات کامل‌تری را در فرمان صوتی خود بگویند. اما در بروز رسانی جدید، می‌توانند بسیار خلاصه‌تر و کوتاه‌تر فرمان صوتی خود را به دستیار هوشمند مطرح کنند.

گوگل به توسعه عملکرد دستیار هوشمند در اپلیکیشن‌های مختلف اهمیت ویژه‌ای نشان می‌دهد. قابلیتی تحت عنوان «App Actions» نیز که پیشتر معرفی شده بود، ویژگی‌های هوشمندسازی را در اختیار برنامه‌های شخص ثالث قرار می‌دهد. با چنین قابلیت‌هایی کابران می‌توانند پس از بازکردن برنامه‌های مورد علاقه خود و با کمک فرمان صوتی، عملکردهای درون برنامه‌ای بیشتری مانند امکان جستجو یا باز کردن صفحات خاص را نیز در اختیار داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی