ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

AMD در آستانه خرید شرکت Xilinx، رقیب ۳۰ میلیارد دلاری خود در بازار نیمه‌هادی

نشریه وال استریت ژورنال در گزارش تازه خود و به نقل از افراد نزدیک به AMD، غول حوزه‌ چیپ‌سازی، آورده است که این شرکت می‌خواهد شرکت چیپ‌ساز رقیب خود یعنی Xilinx را که حدودا ۳۰ ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

نشریه وال استریت ژورنال در گزارش تازه خود و به نقل از افراد نزدیک به AMD، غول حوزه‌ چیپ‌سازی، آورده است که این شرکت می‌خواهد شرکت چیپ‌ساز رقیب خود یعنی Xilinx را که حدودا ۳۰ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بخرد. اگر گزارش‌ها صحت داشته باشند، این قرارداد که یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای صنعت نیمه‌هادی به حساب می‌آید احتمالا خیلی زود و در واقع تا هفته دیگر نهایی می‌شود.

شرکت AMD اخیرا شاهد افزایش چشمگیر استقبال از محصولاتش میان مشتریان بوده که دلیل آن را تا حد زیادی می‌توان در افزایش تقاضا برای چیپ‌ها بعد از پاندمی کرونا ویروس و تغییر گسترده به سمت دورکاری از منزل و همینطور کمکاری اینتل در این بازار جستجو کرد. تا این لحظه هیچکدام از سخنگویان Xilinx به صحبت درباره گزارش اخیر وال استریت ژورنال تمایل نشان نداده‌اند و AMD نیز در سکوت خبری به سر می‌برد.

شرکت Xilinx که مقر اصلی آن در کالیفرنیا واقع شده، در تولید چیپ‌های قابل برنامه‌نویسی تخصص دارد که از آن‌ها در دیتاسنترها و برای سرعت بخشیدن به وظایفی مانند کارهای هوش مصنوعی و همینطور بیس استیشن‌های ارتباطی 5G استفاده می‌شود. گفتنی است که تجارت این شرکت طی سال گذشته میلادی با اندکی دردسر روبه‌رو شد. چرا که شرکت هواوی در لیست سیاه دولت ایالات متحده قرار گرفت و بنابراین دیگر قادر به خرید چیپ از کمپانی‌های آمریکایی نبود.

از آن موقع به بعد، مقامات آمریکایی شرکت‌های چینی بیشتری را به لیست سیاه خود اضافه کرده که بسیاری از آن‌ها مشتریان Xilinx بوده‌اند. بنابراین با وجود چنین چالشی، احتمالا مدیران Xilinx از خریده شده کمپانی توسط AMD استقبال کنند تا بلکه جان تازه‌ای به کسب و کارشان دمیده شود.

برای توضیح باید افزود که AMD در حال حاضر با رشد ۸۹ درصدی ارزش سهامش بعد از وقوع پاندمی کرونا ویروس، در بازار ارزشی معادل ۱۰۰ میلیارد دلار یافته. علاوه بر محصولات مبتنی بر کامپیوترهای شخصی، AMD تولید چیپ‌های کنسول‌های نسل بعدی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵ را نیز برعهده داشته و این موضوع نیز به افزایش ارزش سهامش کمک شایانی کرده است. AMD در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، با رشد ۲۶ درصدی نسبت به همین برهه در سال قبل، درآمدی ۱.۹۵ میلیارد دلاری کسب کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی