ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

IBM بخش سرویس‌های زیرساختی را با ۹۰ هزار کارمند به شرکتی مستقل تبدیل می‌کند

«IBM»، شرکت مطرح و بزرگ سخت افزاری، قصد دارد یک قدم بزرگ از دنیای سخت افزار فاصله بگیرد و به دنیای خدمات و سرویس‌های ابری نزدیک‌تر شود. براساس اعلام آی‌ب‌ام، شرکت تصمیم گرفته واحد سرویس‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۲

«IBM»، شرکت مطرح و بزرگ سخت افزاری، قصد دارد یک قدم بزرگ از دنیای سخت افزار فاصله بگیرد و به دنیای خدمات و سرویس‌های ابری نزدیک‌تر شود.

براساس اعلام آی‌ب‌ام، شرکت تصمیم گرفته واحد سرویس‌های زیرساخت خودش را به شرکت جدید و مستقلی که احتمالا طی روزهای آینده نامش نیز به صورت رسمی اعلام خواهد شد، منتقل کند.

این بخش اکنون درآمدی بالغ بر ۱۹ میلیارد دلار دارد و تبدیل شدن آن به واحدی مستقل به IBM اجازه می‌دهد روی فرصت‌های جدید در سامانه‌های ابری هیبریدی و مبتنی بر هوش مصنوعی تمرکز کند.

سرویس‌های زیرساخت IBM شامل طیف وسیعی از خدمات مربوط به زیرساخت‌های قدیمی و زیرساخت‌های جدید دیجیتالی از جمله آزمایش و مونتاژ، مهندسی محصولات و خدمات آزمایشگاهی می‌شوند.

براساس اعلام سخنگوی شرکت، این تغییر جهش شامل سرورهای شرکت نمی‌شود و فقط به سرویس‌ها و خدمات زیرساختی مربوط خواهد شد.

انتظار می‌رود این تغییر برای سهامداران، مالیاتی به دنبال نداشته باشد و کل فرآیند تا پایان 2021 تکمیل خواهد شد. براساس اعلام IBM واحد جدید 90 هزار کارمند و 4600 مشتری سازمانی بزرگ از 115 کشور خواهد داشت.

شرکت‌هایی همچون  BMC و مایکروسافت در این حوزه رقیب IBM محسوب می‌شوند. در حال حاضر درآمد سالانه این شرکت حدود 59 میلیارد دلار است.

شرکت جدید به صورت کامل بر مدیریت و مدرن کردن زیرساخت‌های تحت مالکیت مشتری و فرصت‌ 500 میلیارد دلاری بازار متمرکز می‌شود. در این صورت واحد جدید می‌تواند خدمات میزبانی و شبکه، مدیریت سرویس، به روز رسانی زیرساخت‌ها و تغییرات جدیدی مبتنی بر سامانه‌های ابری ایجاد کند. چنین تغییراتی برای کاربران بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

شرکت جدید با مدل تجاری خوبی که در پیش خواهد گرفت، به شرکت‌ها در بهینه سازی عملکردشان از طریق هوش مصنوعی و اتوماسیون کمک می‌کند.  شرکت جدید همچنین می‌تواند به صورت کامل وارد همکاری با تمام شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ابری شده و همکاری قوی خود را با شرکت فعلی حفظ کند. در نتیجه می‌تواند به مشتریان فعلی و جدید خدمت رسانی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی