ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه اسلحه کوچکی که با سیگنال الکترومغناطیسی پهپادها را از کار می‌اندازد

پهپادها برای برخی افراد مانند سربازان، مقامات امنیتی و کارکنان فرودگاه‌ها می‌توانند دردساز شوند و به همین دلیل شاهد توسعه اسلحه برای از کار انداخته آن‌ها هستیم که جدیدترین آن‌ها به نام «Paladyne E1000MP» یکی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

پهپادها برای برخی افراد مانند سربازان، مقامات امنیتی و کارکنان فرودگاه‌ها می‌توانند دردساز شوند و به همین دلیل شاهد توسعه اسلحه برای از کار انداخته آن‌ها هستیم که جدیدترین آن‌ها به نام «Paladyne E1000MP» یکی از سبک‌ترین و کامپکت‌ترین نمونه‌ها محسوب می‌شود.

این اسلحه توسط یک کمپانی بریتانیایی به نام «Drone Defence» به تولید رسیده و عملکرد مشابه با دیگر محصولات این بخش از بازار دارد. Paladyne E1000MP با انتشار سیگنال الکترومغناطیسی با فرکانس یکسان مورد استفاده برای کنترل پهپاد، جهت‌گیری GPS و انتقال ویدیو، ارتباط میان آن و اپراتور را قطع می‌کند که نتیجه آن، فرود خودکار یا بازگشت پهپاد به محل اولیه خواهد بود.

برد عملیاتی این اسلحه به ۱ کیلومتر می‌رسد و می‌توان از آن با آنتن جهت‌دار یا همه جهته استفاده کرد که آنتن اول برای از کار انداختن یک پهپاد مورد استفاده قرار می‎‌گیرد و آنتن دوم برای محافظت از مناطق گسترده‌تر کارایی دارد.

کاربران این اسلحه می‌توانند کنترل فرکانس‌های مورد استفاده توسط پهپاد را نیز در دست بگیرند. با این کار می‌توان به صورت دستی قابلیت بازگشت به خانه را فعال کرد که نتیجه آن، شناسایی موقعیت اپراتور است. با توجه به این موضوع، در صورت ایجاد مشکل امنیتی می‌توان اپراتور را دستگیر کرد.

اسلحه Paladyne E1000MP از استاندارد IP56 پشتیبانی می‌کند که به معنای مقاومت در برابر واترجت با فشار بالا است. با چهار ساعت شارژ باتری‌ها، می‌توان تا دو ساعت با آن کار کرد و در محدوده دمایی منفی ۲۰ درجه سلسیوس تا ۶۰ درجه سلسیوس کارایی دارد.

طبق ادعای سازنده، وزن این محصول به ۳.۵ کیلوگرم می‌رسد که انتظار می‌رود شامل وزن اسلحه و جعبه کنترل آن باشد. این وزن قابل توجه است، با این حال نمی‌توان آن را سبکترین اسلحه برای مقابله با پهپادها دانست چرا که «DroneGun MkIII» شرکت «DroneShield» تنها ۱.۹۵ کیلوگرم وزن دارد و می‌توان به راحتی با یک دست از آن استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی