ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

برد حرکتی پولستار 2 بسیار کمتر از رقم اعلامی از سوی سازنده محاسبه شد

پولستار 2 یکی از جدی‌ترین رقبای تسلا مدل 3 به شمار می‌رود. این خودروی فست‌بک که از مارس 2020 روی خط تولید قرار دارد، از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی با قدرت تقریبی 408 اسب بخار و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

پولستار 2 یکی از جدی‌ترین رقبای تسلا مدل 3 به شمار می‌رود. این خودروی فست‌بک که از مارس 2020 روی خط تولید قرار دارد، از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی با قدرت تقریبی 408 اسب بخار و 660 نیوتن متر گشتاور سود برده و با دو پک باتری به فروش می‌رسد.

پک مدل پایه 72 کیلووات ساعت ظرفیت دارد، اما نسخه برد طولانی (Long Range) انرژی خود را از پک باتری 78 کیلووات ساعتی دریافت می‌کند. چندی پیش پولستار ادعا کرده بود نسخه مجهز به پک باتری 78 کیلووات ساعتی قادر است مطابق با استاندارد EPA مسافت 275 مایلی (442 کیلومتر) را پشت سر بگذارد. این شرکت سوئدی برد حرکتی محصول جدید خود را طبق استاندارد WLTP برابر با 292 مایل (470 کیلومتر) تخمین زده بود.

پولستار 2 در عرض 4.7 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ثانیه می‌رساند

اما بررسی‌های EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا) نشان می‌دهد مسافت قابل پیمایش پولستار 2 با ارقام اعلامی از سوی سازنده اختلاف زیادی داشته و به میزان قابل توجهی کمتر است.

بر اساس یافته‌های EPA، پولستار 2 با شارژ کامل توانایی طی کردن 233 مایل (375 کیلومتر) مسافت را دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید این رقم 42 مایل (67 کیلومتر) کمتر از عدد رسمی اعلام شده توسط کمپانی پولستار است.

رکورد EPA پولستار 2 در مقایسه با رکورد رسمی WLTP به اندازه 20 درصد کمتر است

با توجه به تجارب قبلی و سختگیرانه‌تر بودن تست‌های EPA، احتمال می‌رود برد حرکتی پولستار 2 در شرایط واقعی بهتر باشد، اما با این حال رکورد آن از رکورد EPA نسخه پایه از تسلا مدل 3 بدتر است. بد نیست بدانید ارزان‌ترین نسخه از سدان آمریکایی می‌تواند با یک بار شارژ تا 250 مایل (402 کیلومتر) مسافت را طی کند.

در صورت مقایسه پولستار 2 با سایر نسخه‌های مدل 3 وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد. برای نمونه EPA مسافت قابل پیمایش نسخه LR AWD از مدل 3 را 322 مایل (518 کیلومتر) برآورد کرده که این میزان 38 درصد بهتر از برد حرکتی پولستار 2 است.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا میزان مصرف انرژی پولستار 2 را در حالت ترکیبی 92 MPGe محاسبه نموده، یعنی 227 وات ساعت به ازای هر کیلومتر مسافت؛ این پارامتر هم در مقایسه با تسلا مدل 3 LR AWD به اندازه 30 درصد بیشتر است.

ناگفته نماند شرکت پولستار چند روز پیش فراخوانی را برای مدل‌های به فروش رسیده در اروپا و چین صادر کرد. این فراخوان پس از آن صادر شد که سه دستگاه پولستار 2 به خاطر تخلیه غیرعادی شارژ باتری هنگام رانندگی از حرکت ایستادند. سوئدی‌ها وجود نقص در نرم‌افزار ماژول مدیریت انرژی باتری را دلیل مشکل مذکور عنوان کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی