ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بانک مرکزی ژاپن از سال آینده میلادی شروع به آزمایش ارز دیجیتال می‌کند

بانک مرکزی ژاپن به نام «BOJ» اخیرا اعلام کرده که اوایل سال مالی ۲۰۲۱ شروع به آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خواهد کرد و این آزمایش‌ها شامل سه مرحله می‌شود. طبق اعلام BOJ، یک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

بانک مرکزی ژاپن به نام «BOJ» اخیرا اعلام کرده که اوایل سال مالی ۲۰۲۱ شروع به آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خواهد کرد و این آزمایش‌ها شامل سه مرحله می‌شود.

طبق اعلام BOJ، یک سیستم روی اینترنت خلق می‌شود و عملکردهای اصلی و پایه CBDC شامل صدور و گردش آن مورد آزمایش قرار می‌گیرد و سپس شاهد آزمایش‌های پیشرفته‌تری از سوی این بانک خواهیم بود.

در حالی که BOJ اعلام کرده که برنامه‌ای برای صدور CBDC ندارد، ژاپن می‌خواهد در برابر اقدامات چین آمادگی خود را افزایش دهد. یکی از دلایل این موضوع، تلاش نخست وزیر جدید ژاپن به نام «یوشیهیده سوگا» برای دیجیتالی کردن این کشور است.

به اعتقاد BOJ، موسسات مالی خصوصی برای CBDC حکم یک واسطه را خواهند داشت و پس از عرضه توسط بانک مرکزی ژاپن، این ارز دیجیتال به صورت گسترده توسط عموم مصرف‌کنندگان، کمپانی‌ها و افراد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بانک مرکزی ژاپن

آزمایش این ارز دیجیتال طی سه مرحله انجام می‌شود که مرحله آخر شامل کسب و کارهای خصوصی و مصرف‌کنندگان می‌شود که عملکرد و همچنین امنیت این ارز دیجیتال را به عنوان روش پرداخت مشابه با پول نقد مورد بررسی قرار می‌دهند.

بانک مرکزی ژاپن فعالیت‌های خود در زمینه ارز دیجیتال را افزایش می‌دهد، وظایف را میان بانک مرکزی و بخش خصوصی تقسیم می‌کند و شروع به مدیریت اطلاعات خصوصی خواهد کرد. BOJ قصد دارد با کسب و کارهای خصوصی، کارشناسان حقوقی و مقامات برای بررسی موارد مربوط به CBDC مانند تاثیرات آن بر قیمت‌ها و سیستم مالی همکاری کند.

در ژانویه سال جاری میلادی چندین بانک مرکزی در کشورهای مختلف شامل ژاپن، بانک مرکزی اروپا، بانکی مرکزی سوئیس و بریتانیا و همچنین بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی یک گروه تحقیقاتی مشترک درباره CBDC راه‌اندازی کردند که البته پس از مدتی بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا نیز به آن‌ها اضافه شد.

دولت‌ها می‌خواهند CBDC در کنار پول نقد و انواع مختلف پول وجود داشته باشد و تبدیل به یک سیستم پرداخت انعطاف پذیر و ابتکاری شود که با پشتیبانی از اهداف مختلف، هیچ آسیبی به ثبات پولی و مالی وارد نکند و نوآوری را ارتقا دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی