ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استوریت
نرم افزار و اپلیکیشن

آشنایی با اپلیکیشن استوریت؛ قالب و استیکر اینستاگرام برای سلایق خاص

کم پیش می‌آید که در شاخه «عکاسی و ویدیو» به یک اپلیکیشن ایرانی بربخورید. پیچیدگی طراحی چنین اپلیکیشن‌هایی به کنار، آنقدر ویرایشگرهای عکس و ویدیوی خارجی قوی ظاهر شده‌اند که کمتر توسعه‌دهنده‌ داخلی ریسک پا ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

کم پیش می‌آید که در شاخه «عکاسی و ویدیو» به یک اپلیکیشن ایرانی بربخورید. پیچیدگی طراحی چنین اپلیکیشن‌هایی به کنار، آنقدر ویرایشگرهای عکس و ویدیوی خارجی قوی ظاهر شده‌اند که کمتر توسعه‌دهنده‌ داخلی ریسک پا گذاشتن به این حوزه را به جان می‌خرد.

اما در چنین شرایطی یک توسعه‌دهنده ایرانی آمده و با ایده‌ای ساده، اما ناب و جذاب تکانی به حوزه اپلیکیشن‌های ویرایش عکس داده؛ محصولی به نام «استوریت» که قالب آماده و استیکرهای باحال و بامزه‌ اینستاگرامی را در اختیارتان می‌گذارد، طرح‌هایی که بر خلاف نمونه‌های خارجی با ذائقه و فرهنگ ایرانی ما جورِ جورند و به دل می‌نشینند.

استوریت
صفحه خانگی اپلیکیشن که ویترین جذابی از قالب‌ها و استیکرهاست.

آرشیو جمع و جور استوریت در حال حاضر نزدیک به صد قالب استوری و صد استیکر اینستاگرام را شامل می‌شود، طرح‌هایی که می‌توانید بعد از اضافه کردن عکس خودتان از گالری مستقیما در تایملاین پست کنید، دایرکت کنید یا در استوری به اشتراک‌ بگذارید.

نکته خوب اینکه این طرح‌ها توسط گرافیست‌‌ها و هنرمندان خوب وطنی‌مان طراحی شده‌ و رنگ‌ و بوی ایرانی دارند. و گرنه کجای اینستاگرام می‌توانید استیکرهای بامزه پیکان جوانان و داش مشتی‌های تهران و تابلوی خیابان‌ها را پیدا کنید؟

برای آنکه عیش‌تان تکمیل شود، استوریت امکان اضافه کردن نوشته به عکس با چند مدل فونت فارسی جذاب را هم داده. در واقع استوریت نه فقط محتوای اختصاصی و اصیل طراحی کرده، بلکه یکی از محدودیت‌های اینستاگرام برای ایرانی‌ها که همان عدم پشتیبانی از فونت‌ فارسی است را هم به نحو ایده‌‌‌آلی پوشش داده که اقدام ارزشمندی به شمار می‌آید.

استوریت
فونت‌های فارسی خلاء این آیتم در اینستاگرام را پوشانده‌اند.

طراحان استوریت اپلیکیشن را با هر مناسبت یا اتفاق، به‌روزرسانی می‌کنند و قالب و استیکر مناسب آن موقعیت را در صفحه اصلی می‌گذارند. مثلا همین الان که گشتی در اپ بزنید به قالب و استیکرهای مناسب دوران قرنطینه و کرونا بر می‌خورید. هر چند به نظر می‌رسد که اخیرا کم کار شده‌اند و زیاد روی آپدیت اپ متمرکز نبوده‌اند.

اما می‌توانید انتظار داشته باشید که با نزدیک شدن به مناسبت‌های مختلف، استیکر یا قالب مرتبط را در استوریت ببینید. اینجاست که یکی از نقص‌های اپلیکیشن هم آشکار می‌شود که نبود گزینه جستجوست. استوریت اگر چه در مرحله فعلی قالب‌ها و استیکرهای خیلی متنوعی ندارد اما با تکمیل آرشیو یقینا به ویژگی جستجو احتیاج پیدا می‌کند. ضمنا جای خالی استیکرها و قالب‌های متحرک هم در استوریت احساس می‌شود که امیدواریم در نسخه‌های بعدی آن‌ها را هم در اپلیکیشن ببینیم.

استوریت تمام استیکرها و قالب‌های اینستاگرامی‌اش را به رایگان در اختیارتان می‌گذارد، هر چند برای استفاده از آن‌ها محدودیت دارید و در ضمن باید تماشای تبلیغات را هم تحمل کنید. البته با پرداخت حق اشتراک یک، سه یا شش ماهه می‌توانید این محدودیت‌ها را از سر راهتان برداشته و در عین حال از توسعه‌دهنده هم حمایت کنید.

اگر دوست دارید پست و استوری‌هایتان متفاوت و خاص و مزین به المان‌های ایرانی باشند، بد نیست نگاهی به اپلیکیشن استوریت داشته باشید. نسخه iOS این اپلیکیشن را می‌توانید از استور آی اپس و نسخه اندروید را از لینک‌های زیر دانلود کنید.

استوریت

استوریت

سازنده: استوریت قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 28 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی