ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بی ام و 128ti برای نبرد با گلف GTI رسما معرفی شد

بی ام و پس از مدت‌ها نام تاریخی خود یعنی ti که مخفف «Turismo Internazionale» است را برای هاچبک جدید 128ti زنده کرد. این مدل یک پله پایین‌تر از مدل پرچمدار فعلی سری 1 با ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

بی ام و پس از مدت‌ها نام تاریخی خود یعنی ti که مخفف «Turismo Internazionale» است را برای هاچبک جدید 128ti زنده کرد. این مدل یک پله پایین‌تر از مدل پرچمدار فعلی سری 1 با نام M135i قرار داشته و امید می‌رود بتواند سیل گسترده‌ای از هواداران این کمپانی را جذب خود کند.

هاچبک جدید بی ام و بر خلاف مدل قدرتمندتر یعنی M135i که نیروی تولیدی را به هر چهارچرخ ارسال می‌کند نیرو را تنها به چرخ جلو ارسال می‌کند تا به رقیب اصلی دیگر هاچبک‌های قدرتمند محور متحرک جلو بازار همچون فولکس واگن GTI و فورد فوکوس ST تبدیل شود. در نتیجه انتقال قدرت به چرخ های جلو این محصول در حدود 80 کیلوگرم وزن کمتری به نسبت مدل M135i دارد.

بی ام و پس از 20 سال کد ti را برای یکی از محصولات جدید خود برگزیده است.

بی ام و 128ti

128ti از موتور 2 لیتری توربوشارژر شده 4 سیلندر با حداکثر قدرت 261 اسب بخار و 400 نیوتن متر گشتاور نیرو می‌گیرد. این هاچبک برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 6.1 ثانیه زمان احتیاج دارد. میزان گازهای گلخانه‌ای تولیدی این مدل برابر با 139 تا 148 گرم در هر کیلومتر بسته به سرعت و نحوه رانندگی است. همچنین مصرف سوخت این مدل بسته به نوع رانندگی برابر با 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

جالب است بدانید که گلف GTI به عنوان شاخص ترین رقیب این خودرو، قادر به تولید 221 اسب بخار قدرت است و از این حیث 40 اسب بخار نسبت به بی‌ام‌و ضعیف‌تر ظاهر می شود.

بی ام و این مدل را تنها با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد کرد و دلیل آن نیز عدم تقاضا برای مدل‌های مجهز به جعبه دنده دستی عنوان شده است.

بی ام و به طور کامل تنظیمات M Sport را برای سیستم تعلیق، ترمزها، فرمان و... این خودرو انتخاب کرده است تا به نسبت دیگر مدل‌ها تجربه رانندگی اسپرت‌تری را به راننده عرضه کند.

دیفرانسیل ضد لغزش نیز برای افزایش چسبندگی و پایداری خودرو در سرعت های بالاتر در این مدل استفاده شده است و بی ام و از تنظیمات اختصاصی برای جعبه فرمان استفاده کرده تا مشکل بار اضافی که گشتاور موتور به فرمان در خودروهای محور متحرک جلو می‌آورد را از بین ببرد.

مجموعه ترمز به طور کامل از مدل M135i به این مدل راه پیدا کرده است. که در جلو از نوع دیسکی 4 پیستونه به ابعاد 360 mm و در عقب به ابعاد 300 mm استفاده شده است.

همچنین سیستم ورود صدای اگزوز به داخل اتاق از طریق اسپیکر‌ها نیز تمایز بیشتری به 128ti می‌دهد بدون این که صدای تولیدی خارج از خودرو افزایش پیدا کرده باشد.

پیکج ظاهری M Sport نیز به صورت استاندارد ظاهر اسپرت‌تری را به 128ti بخشیده است.

به طور استاندارد چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی در این مدل استفاده شده و امکان انتخاب چرخ 19 اینچی به صورت یک آپشن اضافی وجود دارد. از دیگر آپشن‌های اضافی می‌توان به  اسپیلتر جلو،  اسپیولر عقب، دیفیوزر فیبرکربنی و آینه‌های فیبرکربنی اشاره کرد.

در داخل اتاق نیز شاهد تریم رنگی اختصاصی برای این مدل هستیم اما به طور کلی بخش‌های مهم همچون صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی مشابه با دیگر مدل‌ها از نوع 8 اینچی است و امکان انتخاب صفحه نمایش 10.25 اینچی نیز وجود دارد. همچنین یک صفحه نمایش 9.2 اینچی به صورت هدآپ دیسپلی نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

بی ام و 128ti با قیمت پایه 33.230 هزار پوندی عرضه خواهد شد و به نوعی مدل میان رده سری 1 به حساب خواهد آمد و بین دو مدل دیگر یعنی 120i و M135i قرار خواهد گرفت.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا این ب ام و دیفرانسیل جلو شانسی برای عرض اندام در برابر رقبای فوق العاده قدرتمند این کلاس نظیر گلف GTI، فورد فوکوس ST دارد یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • behnamastaraki
    behnamastaraki | ۱۹ مهر ۱۳۹۹

    بی ام و یه مسیر عجیب رو انتخاب کرده.
    طراحی و برنامه فروش و بازاریابی سردرگمی رو داره دنبال میکنه

مطالب پیشنهادی