ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا ویدیویی جذاب از سفر بر فراز سیاره مشتری منتشر کرد [تماشا کنید]

فضاپیمای جونو ناسا در سال ۲۰۱۶ به سیاره مشتری رسید و تا به امروز اطلاعات زیادی از آن جمع آوری کرده و اخیرا نیز ویدیویی از این سیاره منتشر شده است. روی زمین با هیچ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

فضاپیمای جونو ناسا در سال ۲۰۱۶ به سیاره مشتری رسید و تا به امروز اطلاعات زیادی از آن جمع آوری کرده و اخیرا نیز ویدیویی از این سیاره منتشر شده است.

روی زمین با هیچ ترن هوایی نمی‌توانید سرعت ۲۰۹ هزار کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید، با این حال فضاپیمای جونو در ماه ژوئن در هنگام عبور نزدیک از سیاره مشتری به چنین سرعتی دست پیدا کرد و حالا ناسا این ماجراجویی مهیج را در یک ویدیوی جالب منتشر کرده است.

دانشمند شهروندی به نام «کوین گیل» که به عنوان مهندس نرم افزار نیز در ناسا مشغول به فعالیت است، اطلاعات دوربین «JunoCam» این فضاپیما را جمع آوری کرده. این دوربین از سال ۲۰۱۶ که جونو به مشتری رسیده، دید جالبی از این سیاره را در اختیار دانشمندان قرار داده است.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«این ویدیو نتیجه ترکیب ۴۱ تصویر ثابت JunoCam است که به صورت دیجیتالی روی یک کره قرار گرفته‌اند و یک دوربین مجازی از زوایایی مختلف و سرعت‌های متفاوت جونو، سیاره مشتری را به تصویر می‌کشد.»

در این ویدیو از یک موسیقی حماسی استفاده شده که تاثیرگذاری آن روی مخاطب را افزایش می‌دهد. این تصاویر در پرواز جونو بر فراز سیاره مشتری در تاریخ ۱۳ خرداد به ثبت رسیده‌اند که بیست و هفتمین پرواز آن محسوب می‌شود.

ویدیوی فضاپیمای جونو ناسا نقطه مقابل مناسبی برای تصویر اخیر تلسکوپ هابل از این سیاره محسوب می‌شود. فرقی نمی‌کند تصویری از این سیاره منتشر شود یا اینکه شاهد انتشار ویدیویی از آن باشیم، مشتری از هر زاویه‌ای جذاب به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • _armyn
    _armyn | ۱۹ مهر ۱۳۹۹

    کاملا فیک ب نظر میرسه

  • masoud.hi
    masoud.hi | ۱۹ مهر ۱۳۹۹

    عالی بود ?

مطالب پیشنهادی