ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«کامکست» به سرعت دانلود و آپلود گیگابیتی روی کابل دست پیدا کرد

شرکت «کامکست» اخیرا توانسته به یک موفقیت بزرگ در زمینه اینترنت کابلی ۱۰ گیگابیتی دست پیدا کند و به صورت آزمایشی سرعت دانلود و آپلود ۱.۲۵ گیگابیت بر ثانیه (۱۵۶ مگابایت بر ثانیه) را در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

شرکت «کامکست» اخیرا توانسته به یک موفقیت بزرگ در زمینه اینترنت کابلی ۱۰ گیگابیتی دست پیدا کند و به صورت آزمایشی سرعت دانلود و آپلود ۱.۲۵ گیگابیت بر ثانیه (۱۵۶ مگابایت بر ثانیه) را در اختیار خانه‌ای در فلوریدا قرار دهد.

کامکست برای دستیابی به این موفقیت از مجازی سازی عملکرد شبکه (NFV) به همراه جدیدترین فناوری «DOCSIS» استفاده کرده است. این سرویس جدید در هنگام عرضه برای مشتریان، مبتنی بر «معماری دسترسی توزیع شده» (DAA) خواهد بود، البته هنوز اطلاعی از زمان دسترسی کاربران به این اینترنت پرسرعت نداریم.

مدیربخش فناوری، محصول و تجربه «Comcast Cable»، «تونی ورنر» در این زمینه اعلام کرده:

«مشتریان ما زندگی دیجیتالی خود را بر اساس سرویس اینترنت ما بنا می‌کنند، بنابراین ما همچنان به پیشرفت ادامه می‌دهیم تا بتوانیم نیاز‌های آینده آن‌ها را پوشش دهیم. نقطه قوت بزرگ فناوری شبکه ما این است که می‌تواند سرعت بالای اینترنت را در آینده بدون نیاز به حفاری یا شروع پروژه‌های ساخت و ساز عظیم، در اختیار ده‌ها میلیون خانه قرار دهد. این تکنولوژی راهی برای تامین نیازهای آینده و سرعت‌های متقارن چند گیگابیتی برای همه افراد خواهد بود.»

کامکست

کامکست برای دستیابی به این سرعت از مجازی ‌سازی شبکه به همراه DAA استفاده کرد. این ویژگی‌ها نرم افزار و فناوری‌های مبتنی بر کلود را جایگزین المان‌های فیزیکی شبکه‌های سنتی می‌کنند. طبق اعلام این کمپانی، فناوری جدید عنصر کلیدی برای ارائه سرعت چند گیگابیتی به عموم کاربران خواهد بود و همچنین آزمایش اخیر، یک دستاورد مهم برای دستیابی به سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه (۱۲۵۰ مگابایت بر ثانیه) محسوب می‌شود.

معاون ارشد بخش نسل آینده فناوری‌های دسترسی Comcast Cable، «ایلاد نفشی» اعلام کرده:

«ما از انتقال فناوری‌های 10G از آزمایشگاه به محل زندگی افراد هیجان‌زده هستیم. ما از کارهایی که جامعه فنی جهانی برای پیشرفت این فناوری‌ها انجام داده، الهام گرفته‌ایم و افتخار می‌کنیم فرایند تحویل این مزایا به مشتریان را آغاز کنیم.»

با وجود آزمایش موفق و دستیابی به اینترنتی گیگابیتی، هنوز نمی‌دانیم این کمپانی چه زمانی آن را به صورت تجاری در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali_mlk
    ali_mlk | ۲۰ مهر ۱۳۹۹

    فقط ترجمه میکنن ولی سر در نمیارن ازش

  • آریا
    آریا | ۱۹ مهر ۱۳۹۹

    156 مگابایت. نه مگابیت

مطالب پیشنهادی