ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

۶ ویژگی جدید اندروید ۱۱ که رقابت با iOS را افزایش می‌دهد

عرضه اندروید ۱۱ آغاز شده و کاربران سیستم عامل گوگل تعداد زیادی قابلیت جدید خواهند داشت که نحوه استفاده گوشی‌هایشان را تغییر می‌دهد. سیستم عامل iOS برخی از آن ها را سال‌هاست که در خود ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

عرضه اندروید ۱۱ آغاز شده و کاربران سیستم عامل گوگل تعداد زیادی قابلیت جدید خواهند داشت که نحوه استفاده گوشی‌هایشان را تغییر می‌دهد. سیستم عامل iOS برخی از آن ها را سال‌هاست که در خود دارد؛ اما برخی از این ویژگی‌های جدید باعث می‌شود که اندروید از iOS پیشی بگیرد.

از اتصال برنامه‌های ثالث و «گوگل اسیستنت» با ویژگی‌های بهتر و مفیدتر، تا ابزارهای جدیدی که برای سهولت مکالمه طراحی شده‌اند. درست زمانی که اپل برای معرفی سری آیفون ۱۲ با سیستم عامل iOS 14 آماده می‌شود؛ اندروید ۱۱ تغییرات مهمی به گوشی‌های همراه می‌آورد.

در این مطلب به ۶ مورد از جالب‌ترین و مفیدترین قابلیت‌هایی که اندروید ۱۱ به کاربران ارائه می‌دهد اشاره می‌کنیم.

گوگل اسیستنت اکنون با نرم‌افزارهای ثالث کار می‌کند

سال‌هاست که کاربران اندروید با استفاده از «گوگل اسیستنت» می‌توانند ایمیل‌های خود را باز کنند، متن ارسال کنند و بسیاری از دیگر اقدامات را با این دستیار هوشمند انجام دهند؛ اما این ویژگی فقط به برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل محدود می‌شد. از طرف دیگر، دستیار هوشمند اپل یعنی «سیری» مدتی است که قابلیت کنترل برنامه‌های شخص ثالث را دارد.

حالا گوگل با این کار خود را به اپل رسانده و اخیرا از همکاری با ۳۰ برنامه ثالث از جمله «والمارت»، «Etsy»، «اسپاتیفای»، «مینت» و «دیسکورد» خبر داده و گفته که در هفته‌ها و ماه‌های آینده به این نرم‌افزارها افزوده خواهد شد.

تماس‌های تایید شده نشان می‌دهد که چه کسی در حال زنگ زدن است

علاوه بر فیلتر کردن اسپم‌ها که تماس‌هایی که گوگل آن‌ها را متقلب می شناسد را بی صدا می‌کند، این شرکت قابلیت «تماس‌های تایید شده» (Verified Calls) را معرفی کرده که به برخی از کسب‌وکارها مجوز می‌دهد و هنگام تماس، نام شرکت، لوگو، دلیل تماس و نماد تایید آن شرکت را به شما نمایش می‌دهد.

ویژگی مشابهی با نام «پیامک تایید شده» (Verified SMS) نیز برای پیام‌های متنی وجود دارد.

اندروید می‌تواند صداها را به پوش نوتیفیکیشن تبدیل کند

ویژگی جدید «Sound Notifications» اندروید با شنیدن صداهای اطراف، آن‌ها به صورت پوش نوتیفیکیشن روی گوشی نشان می‌دهد.

ویژگی «Sound Notifications» با استفاده از یادگیری ماشین و میکروفون گوشی، ۱۰ نوع صدای مختلف از جمله صدای کودک، آب روان، دود و هشدار آتش‌نشانی، بوق زدن لوازم خانگی و در زدن را گوشی می‌دهد. نسخه ۱۴ سیستم‌عامل اپل از ویژگی مشابهی با نام «Sound Recognition» استفاده می‌کند.

گوگل تی وی به اندروید می‌آید

«اندروید تی وی» که به «گوگل تی وی» تغییر نام داده و به‌روزرسانی شده، با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید و قدیمی در دستگاه‌های اندرویدی عرضه می‌شود. بزرگ‌ترین تغییری که «گوگل تی وی» در تجربه فیلم و تلویزیون در اندروید ایجاد کرده، امکان جستجو بین چندین سرویس ارائه دهنده مانند «Hulu»، «نتفلیکس» یا حتی تلویزیون زنده است.

گوگل Duo به ارسال پیغام ویدئویی و اشتراک‌گذاری صفحه مجهز می‌شود

افرادی که برای برقرای تماس تصویری از سرویس «گوگل Dou» استفاده می‌کنند اکنون می‌توانند از ویژگی‌های اشتراک‌گذاری صفحه و ارسال پیام‌های تصویری با زیرنویس استفاده کنند. اپلیکیشن «فیس تایم» اپل از این دو قابلیت بی‌بهره است.

اپلیکیشن «Action Blocks» تصاویر را به گفتار تبدیل می‌کند

اپلیکیشن جدید «Action Blocks» از تصاویر و نمادها برای انتقال عبارات کوتاه استفاده می‌کند. گوگل این ویژگی را «صدای مصنوعی برای افراد مبتلا به فلج مغزی، سندروم داون، اوتیسم، زبان‌پریشی (aphasia) و سایر ناتوانی‌های گفتاری» می‌داند.

نظر شما در مورد این قابلیت‌ها چیست؟ آیا این ویژگی‌های باعث برتری اندروید نسبت به iOS شده است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Aliej
    Aliej | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

    پیشرفت ها کم کم به حد قابل توجهی خواهند رسید

مطالب پیشنهادی