ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۲
تکنولوژی

آیفون ۱۲ برای سوییچ میان شبکه 4G و 5G به قابلیت Smart Data Mode مجهز می‌شود

اپل دو روز دیگر از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ رونمایی می‌کند، با این حال همچنان اطلاعات جدیدی درباره آن‌ها فاش می‌شود که جدیدترین آن‌ها به قابلیت «Smart Data Mode» برای سوییچ میان شبکه 4G و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

اپل دو روز دیگر از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ رونمایی می‌کند، با این حال همچنان اطلاعات جدیدی درباره آن‌ها فاش می‌شود که جدیدترین آن‌ها به قابلیت «Smart Data Mode» برای سوییچ میان شبکه 4G و 5G اشاره می‌کند.

آیفون ۱۲ و برادران آن اولین گوشی‌های اپل با پشتیبانی از شبکه 5G خواهند بود، با این حال شاید در برخی مناطق کاربران دسترسی مناسبی به این شبکه ارتباطی نداشته باشند یا برنامه‌ها با شبکه 4G نیز عملکرد مناسبی از خود نشان دهند. در همین راستا سوییچ خودکار میان شبکه 4G و 5G برای دستیابی به بهترین کیفیت ممکن، بااهمیت است و به نظر می‌رسد اپل با یک ویژگی می‌خواهد چنین کاری را انجام دهد.

ظاهرا اپل با قابلیت جدید Smart Data Mode می‌خواهد امکان سوییچ خودکار میان شبکه 5G و 4G را برای کاربران فراهم کند. انتظار می‌رود گوشی‌های سری آیفون ۱۲ با پشتیبانی از موج میلی‌متری در بازارهای محدودی عرضه شوند و این محصولات در سایر کشورها قادر به پشتیبانی از شبکه 5G زیر ۶ گیگاهرتز باشند.

آیفون ۱۲

طبق اطلاعات منتشر شده، فرایند سوییچ میان شبکه‌های مختلف بستگی به اپلیکیشن در حال استفاده دارد. اگر یک اپ به پهنای باند بالا نیاز داشته باشد، دستگاه از شبکه 4G به 5G سوییچ می‌کند و معکوس آن نیز انجام می‌شود. برای مثال در هنگام دانلود فایل‌های حجیم یا استریم ویدیوهای با رزولوشن بالا، شبکه 5G فعال می‌شود.

سوییچ خودکار میان این شبکه‌ها مزایای مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها، کمک به کاهش مصرف انرژی و افزایش شارژدهی باتری است. وجود چنین ویژگی در گوشی‌های آینده اپل منطقی به نظر می‌رسد چرا که تمام اپ‌ها به پهنای باند بالایی نیاز ندارد.

بر اساس گزارش‌ها، اپل در مراسم «Hi, Speed» از ۴ آیفون جدید رونمایی می‌کند که تمام آن‌ها قادر به پشتیبانی از شبکه 5G هستند که البته برخی مدل‌ها در بازارهای محدودی از موج میلی‌متری پشتیبانی خواهند کرد. اپل این گوشی‌های هوشمند را به نمایشگر OLED و همچنین چیپ قدرتمند A14 Bionic مجهز می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی