ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنگ اند اولافسن گرامافونی ۵۰ ساله را زنده می‌کند [تماشا کنید]

«بنگ اند اولافسن» اولین محصول سری کلاسیک خود را معرفی کرد؛ یک گرامافون در نسخه محدود که اولین بار تقریبا پنج دهه پیش معرفی شده است. کمتر از ۱۰۰ نسخه از این مدل عرضه خواهد ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

«بنگ اند اولافسن» اولین محصول سری کلاسیک خود را معرفی کرد؛ یک گرامافون در نسخه محدود که اولین بار تقریبا پنج دهه پیش معرفی شده است. کمتر از ۱۰۰ نسخه از این مدل عرضه خواهد شد که تمامی آن‌ها نسخه‌های قدیمی بازسازی شده‌اند و با قیمتی گران و پنج سال گارانتی عرضه می‌شوند.

محصولات کلاسیک این شرکت از «تعهد بنگ اند اولافسن به طول عمر» متولد شده‌اند و به دنبال بخشیدن جانی تازه به محصولات قدیمی هستند. این شرکت برای افتتاح این دسته از محصولات، ۹۵ دستگاه از گرامافون سری «Beogram 4000» را به خانه‌اش در دانمارک بازگرداند تا آن‌ها را ترمیم کند.

«مادس کوگسگارد هانسن» رئیس بخش کلاسیک بنگ اند اولافسن در مورد این محصول می‌گوید:

«ما از همان اشتیاق، دقت و توجه که شما برای یک شاهکار نیاز دارید در این بازسازی استفاده کردیم. هدف ما این است که ماهیت اصلی این دستگاه را همچنان که به آن روح تازه می‌بخشیم و اجازه می‌دهیم تا برای دهه‌های بیشتری از آن لذت ببرید، آشکار کنیم.»

مهندسان «بنگ اند اولافسون» هر دستگاه را از هم جدا کرده و بازسازی کردند، تمام بخش‌ها را تمیز کرده و در صورت لزوم تعمیراتی روی آن انجام دادند. آن‌ها همچنین آلومینیوم روی هر دستگاه را پولیش زده و آنودایز کردند و فریمی از چوب بلوط دست‌ساز به آن اضافه کردند تا گرمای بصری این دستگاه را به نمایش بگذارند. یک در خاکستری رنگ نیز برای محافظت از تجهیزات در هنگام استفاده روی آن گذاشته شده است.

گرامافون «Beogram 4000» اولین بار در اوایل دهه ۷۰ معرفی شد. طراحان آن زمان به عمد قسمت‌هایی از داخل دستگاه را برای ارتقا در آینده خالی گذاشته‌اند و امروز مهندسان «بنگ اند اولافسون» با استفاده از این فضا یک پیش تقویت‌کننده صدای RIAA به آن اضافه کرده‌اند تا دستگاه بتواند به بلندگوهای مدرن وصل شود.

«بنگ اند اولافسون» برای جشن ۹۵ سالگی خود تعداد ۹۵ دستگاه از این گرامافون را بازسازی کرده که هرکدام از آن‌ها شماره‌ای منحصر به فرد دارند و با پنج سال ضمانت، از تاریخ ۱۹ اکتبر به قیمت تقریبی ۱۱۸۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۰ مهر ۱۳۹۹

    بی جهت B&O نشده که. نیم قرن قبل برای امروزش برنامه ریخته.

مطالب پیشنهادی