کارهای عادی که هرگز نباید در کشورهای دیگر انجام دهید

کارهای عادی که هرگز نباید در کشورهای دیگر انجام دهید

یک ضرب المثل هست که می گوید «وقتی در رم هستی باید مثل رمی ها رفتار کنی» و این نکته در مورد همه جا صدق می کند. وقتی می خواهیم به کشور دیگری سفر کنیم، شروع به تحقیق می کنیم تا همه ی بایدها و نبایدهای آنجا را بدانیم. اما دانستن نبایدها واجب تر از دانستن بایدها است، چون این آگاهی ما را از تجربه ی هر موقعیت بحث برانگیز و خجالت آوری در امان نگه می دارد.

در ادامه با کارهای عادی ای آشنا می شویم که در کشورهای دیگر بی ادبانه محسوب می شوند و به همین دلیل از انجام آن ها باید خودداری کرد.

انعام دادن در ژاپن

ندادن انعام در ژاپن شاید اجباری نباشد اما در مواردی کار بی ادبانه ای محسوب می شود. در ژاپن شاید پایین برگه ی صورتحساب خود هم ببینید که عنوان شده پیشخدمت حق و حقوق خود را به طور کامل دریافت می کند بنابراین نیازی به انعام نیست.

دنگی حساب کردن صورتحساب در فرانسه

در فرانسه دنگی حساب کردن صورتحساب را نشانه ی خامی می دانند. چون فرانسوی ها اصلاً از صحبت کردن درباره ی پول خوش شان نمی آید. با این حال، اگر تعدادتان زیاد باشد، می توانید تصمیم بگیرید که هزینه ی صورتحساب بین همه تقسیم شود.

دست تکان دادن برای دیگران در یونان

یونانی نشان دادن کف دست را بیشتر توهین آمیز می دانند تا روشی برای سلام و احوالپرسی. این حرکت برای آن ها بیشتر معنی پس زدن می دهد.

عکس گرفتن بدون اجازه در امارات

طبق قوانین کشور امارات این کار جرم محسوب می شود. ممکن است به خاطر این ;hv تا ۶ ماه زندان و جریمه ی سنگینی برایتان بریده شود، به خصوص اگر آن عکس را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

رعایت نکردن نوبت در صف در استرالیا

در استرالیا و انگلیس رعایت نکردن نوبت در صف یک تابو محسوب می شود. این مسأله در مورد وسایل نقلیه عمومی، مراکز خرید، کافه ها و هر جای دیگری صدق می کند. همیشه صبر کنید تا نوبت تان برسد و کار را برای خود سخت نکنید.

راه رفتن در خط ویژه دوچرخه در هلند

دوچرخه سواری یکی از روش های اصلی حمل و نقل در کشور هلند محسوب می شود و خط های ویژه ی آن معمولاً بسیار شلوغ است. به همین خاطر اگر در خط ویژه دوچرخه راه بروید این خطر وجود دارد که با یک دوچرخه تصادف کنید. بهتر است همیشه این مسأله را درنظر داشته باشید و برای دوری از هر گونه خطری از پیاده رو استفاده کنید.

حرکت اوکی در ترکیه

در ترکیه حرکت اوکی معادل نشان دادن انگشت وسط است. این مسأله در مورد کشورهای آلمان و برزیل هم صدق می کند.

تکان دادن سر در بلغارستان و آلبانی

تکان دادن سر به سمت بالا و پایین معمولاً معنای بله می دهد و چپ و راست کردن سر معمولاً معنای خیر. اما در کشورهای بلغارستان و آلبانی معنی این حرکات دقیقاً برعکس است.

غذا دادن به پرنده ها در سنگاپور

در سنگاپور غذا دادن به پرنده ها، آشغال ریختن و جویدن آدامس در مکان های عمومی جریمه های سنگینی دارد.

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: brightside
۵ نظر

ورود

  • محمد موسوی مهر ۲۰, ۱۳۹۹

    اقا اصل کاری رو که یادتون رفت ….
    به دنیا اومدن تو ایران ….
    حواستان باشد که اگر در کشور مذکور به دنیا امدید در اولین فرصت از ان خارج شوید وگرنه ۶۰ سال بعدی ( اگر مقاوم باشید ) به فنا خواهید رفت ….

  • محسن۰ مهر ۲۰, ۱۳۹۹

    نمیشه خودتحقیری ها رو بس کنید لطفا …

    • آنتی رضا ستوده مهر ۲۱, ۱۳۹۹

      سرتو مثل کبک بکن تو برف.باشه؟

    • محمد مهر ۲۱, ۱۳۹۹

      خود تحقیری ؟؟؟ الان ینی من خودم کارت گرافیک رو کردم ۸۰ تومن که نتونم بخرم و تحقیر شم ؟؟
      بببین باور کن مغز قبل از گفتار کاربرد داره

  • ناشناس مهر ۲۱, ۱۳۹۹

    من تو امارت تا دلت بخواد عکس گرفتم
    از مردم بگیر تا منظره و…
    نه کسی چیزی گفت نه جریمه ای ، خیلی هم خوششون میومد