ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بوئینگ با همکاری نیروی فضایی آمریکا ماهواره‌های مخابراتی پیشرفته توسعه می‌دهد

بوئینگ و نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا اولین بررسی مهندسی مهم نسل جدید ماهواره‌های ارتباطی نظامی را به پایان رساندند. این ماهواره‌ با نام «+11- Wideband Global SATCOM» یا «+WGS-11» که توسط وزارت دفاع ایالات ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

بوئینگ و نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا اولین بررسی مهندسی مهم نسل جدید ماهواره‌های ارتباطی نظامی را به پایان رساندند.

این ماهواره‌ با نام «+11- Wideband Global SATCOM» یا «+WGS-11» که توسط وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا توسعه پیدا کرده، هم اکنون وارد آخرین مرحله طراحی سیستم پیش از آغاز تولید آن‌ توسط بوئینگ در سال ۲۰۲۴ می‌شود.

WGS یکی از نمونه‌هایی بوده که نشان می‌دهد چگونه در آینده فضا تبدیل به یک میدان جنگ می‌شود، البته نباید منتظر لیزر و انفجار ماهواره‌ها باشیم، با این حال قدرت‌های نظامی برتر و متحدان آن‌ها بیش از گذشته به فناوری‌های مبتنی بر فضا برای ارتباطات، شناسایی، جمع آوری اطلاعات، نظارت روی وضعیت آب و هوا و موارد دیگر وابسته می‌شوند.

ماهواره‌های WGS برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ پرتاب شدند، با این حال تا به امروز بزرگتر و پیچیده‌تر شده‌اند. این ماهواره‌ها به عنوان مکمل ماهواره‌های «سیستم ارتباطات ماهواره‌ای دفاعی» (DSCS) و «سرویس پخش جهانی» (GBS) طراحی شده‌اند و هم اکنون شامل ۱۰ ماهواره می‌شوند.

این ماهواره‌ها تکیه‌گاه اصلی سیستم ارتباطات جهانی ارتش ایالات متحده آمریکا و همچنین چندین کشور دیگر شامل استرالیا، کانادا، دانمارک، لوکزامبورگ، نیوزلند، هلند، جمهوری چک و نروژ می‌شود.

طبق اعلام بوئینگ، توانایی‌های ماهواره +WGS-11 دو برابر نمونه قبلی خواهد بود که بسیار قابل توجه است چرا که یک فضاپیمای WGS پهنای باندی به اندازه کل صورت فلکی DSCS دارد. این سیستم از ارتباطات و انتقال اطلاعات برای عملیات‌های تاکتیکی و کنترل و همچنین اطلاعات، نظارت و شناسایی (ISR) به همراه نبردها پشتیبانی می‌کند.

معاون ریاست بخش سیستم‌های ماهواره دولتی شرکت بوئینگ، «تروی داوسون» به این موضوع اشاره کرده که +WGS-11 از پرتوهای نقطه‌ای باریکتری برای اتصال قوی‌تر و قابل اطمینان‌تر برای مناطق موردنیاز استفاده می‌کند که به معنای عملکرد و همچنین انعطاف‌پذیری بهتر آن نسبت به گذشته خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • expire expre
    expire expre | ۲۲ مهر ۱۳۹۹

    موشک ما از بی غذایی و گرسنگی و فقر و بی پولی بدبختی حرکت نمیکنه چه برسه بخواد بره فضا ما امکانات فضا نوردی نداریم مثل خیلی ها اصلا ما مجرد های بی پول و فقیر و آرزومند و متاهل های گرفتار قسط و فقر بی پولی رو چه به فضا نوردی ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی