ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین پرواز عملیاتی کرو دراگون تا اواخر آبان به تعویق افتاد

ناسا اعلام کرد اولین پرواز عملیاتی کپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی به خاطر بروز مشکل در راکت فالکون ۹ تا اواخر آبان به تعویق افتاده است. اولین مأموریت عملیاتی کپسول دراگون به ایستگاه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

ناسا اعلام کرد اولین پرواز عملیاتی کپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی به خاطر بروز مشکل در راکت فالکون ۹ تا اواخر آبان به تعویق افتاده است.

اولین مأموریت عملیاتی کپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی (Crew-1) تا پیش از اعلام این خبر قرار بود ۱۰ آبان انجام شود، اما ناسا اعلام می‌کند که انجام این مأموریت به منظور رفع مشکل در ژنراتورهای گاز موتور مرحله اول راکت فالکون ۹ به اواسط ماه نوامبر (اواخر آبان) موکول شده اشت.

بدین ترتیب «مایکل هاپکینز» (Michael Hopkins)، «ویکتور گلاور» (Victor Glover) و «شنون واکر» (Shannon Walker)، فضانوردان ناسا به همراه «سوئیچی ناگوچی» (Soichi Noguchi)، فضانورد آژانس کاوش‌های فضایی ژاپن (JAXA) پس از تقریباً دو هفته تأخیر مأموریت ۶ ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی را آغاز می‌کنند.

Crew-1 یکی از شش مأموریت برنامه‌ریزی شده‌ای است که اسپیس اکس بوسیله آن قصد دارد فضانوردان را تحت قرارداد با ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی حمل کند. این قرارداد سال ۲۰۱۴ منعقد شد و پای شرکت‌های خصوصی را به برنامه فضایی ایالات متحده باز کرد.

کپسول کرو دراگون اسپیس اکس اوایل خرداد ماه امسال در مأموریتی تاریخی به نام Demo-2 اولین پرواز آزمایشی سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین المللی را با موفقیت انجام داد و فضانوردان ناسا به نام‌های «داگ هرلی» و «باب بهنکن» را به ایستگاه فضایی بین المللی حمل کرد.

کپسول دراگون پس از دو ماه پهلو گرفتن کنار ایستگاه فضایی بین المللی، اواسط مرداد ماه به زمین بازگشت و داده‌های ارزشمندی به ناسا تحویل داد تا از آن‌ها برای انجام سفرهای بعدی استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی