ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارژرهای بیسیم ۱۰۰ واتی احتمالا سال ۲۰۲۱ برای موبایل عرضه می‌شوند

سازندگان موبایل برای تولید شارژرهای وایرلس با توان بالا به خاطر داغ کردن با چالش مواجه هستند، اما به نظر می‌رسد از سال آینده میلادی شاهد عرضه شارژر بیسیم ۱۰۰ واتی خواهیم بود. یکی از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

سازندگان موبایل برای تولید شارژرهای وایرلس با توان بالا به خاطر داغ کردن با چالش مواجه هستند، اما به نظر می‌رسد از سال آینده میلادی شاهد عرضه شارژر بیسیم ۱۰۰ واتی خواهیم بود.

یکی از افشاگران دنیای تکنولوژی با نام کاربری Digital Chat Station در توییتر می‌گوید با توجه به پیشرفت‌هایی که برخی از سازندگان موبایل در زمینه فناوری شارژ وایرلس دست یافته‌اند، از سال ۲۰۲۱ شارژر بی‌سیم ۱۰۰ واتی برای موبایل تولید خواهد شد.

داغ کردن بیش از حد یکی از چالش‌های اصلی شارژرهای بی‌سیم با توان بالاست و باید دید سازندگان موبایل چگونه این مشکل را حل خواهند کرد. هر چه توان شارژر بیشتر شود میزان حرارت تولید شده نیز افزایش خواهد یافت و دفع حرارت با توجه به سایز کوچک پدهای شارژر سخت‌تر می‌شود. علاوه بر این باتری موبایل‌ها نیز باید از شارژر بیسیم ۱۰۰ واتی پشتیبانی کنند، در غیر اینصورت مقدار زیادی از خروجی ۱۰۰ واتی هدر خواهد رفت.

در این گزارش به نام شرکتی که قرار است شارژر وایرلس ۱۰۰ واتی را تولید کند اشاره‌ای نشده است، اما احتمالاً یک کمپانی چینی خواهد بود. اوپو که یکی از پیشگامان فناوری فست شارژر محسوب می‌شود، تابستان امسال از فناوری شارژ بیسیم ۶۵ واتی رونمایی کرد و ممکن است سال بعد اولین شارژر وایرلس ۱۰۰ واتی دنیا را رونمایی کند.

اوپو می‌گوید راهکار سیمی ۱۲۵ واتی این شرکت ظرفیت باتری موبایل را پس از ۸۰۰ چرخه شارژ به ۸۰ درصد و شارژر سیمی ۶۵ واتی نیز ظرفیت باتری را پس از همین میزان چرخه شارژ به ۹۰ درصد کاهش می‌دهد. اگر فناوری شارژ بیسیم ۱۰۰ واتی نیز از همین قاعده استهلاک پیروی کند، احتمالاً طول عمر باتری به طور چشمگیر کاهش پیدا نخواهد کرد.

افشاگر یاد شده اضافه می‌کند که سال ۲۰۲۱ گوشی‌های گیمینگ مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ از شارژ سیمی ۱۰۰ وات پشتیبانی خواهند کرد، ولی اشاره‌ای به پشتیبانی آن‌ها از شارژر بیسیم با همین میزان توان نکرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی