ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

از ساخت دستگاه کپی تا خودرو برقی؛ کانسپت کیوسرا موآی با ظاهری عجیب معرفی شد

بازار خودروهای الکتریکی این روزها آنقدر جذابیت پیدا کرده که هر از چندگاهی شرکت‌های فعال در سایر حوزه‌ها نیز تمایل خود را برای ورود به آن نشان می‌دهند. کمپانی کیوسرا (Kyocera) جدیدترین مورد این چنینی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۵

بازار خودروهای الکتریکی این روزها آنقدر جذابیت پیدا کرده که هر از چندگاهی شرکت‌های فعال در سایر حوزه‌ها نیز تمایل خود را برای ورود به آن نشان می‌دهند. کمپانی کیوسرا (Kyocera) جدیدترین مورد این چنینی است که اخیرا با رونمایی از یک خودروی مفهومی عجیب خبرساز شده است.

شاید بدانید کیوسرا اصالتی ژاپنی داشته و مقر آن در کیوتو قرار دارد. این شرکت در زمینه تجهیزات الکترونیکی و سرامیکی فعالیت می‌کند و بسیاری آن را با پرینتر‌ها، دستگاه‌های کپی، تلفن‌های همراه هوشمند، LCDها و پنل‌های خورشیدی می‌شناسند.

کانسپت کیوسرا، موآی (Moeye) نامگذاری شده و برداشت مهندسان این کمپانی از یک اتومبیل خودران در عصر حمل و نقل به عنوان یک سرویس (MaaS) را به نمایش می‌گذارد. با توجه به تجربه و دانشی که کیوسرا در زمینه تجهیزات الکترونیکی دارد، کانسپت موآی به امکانات پیشرفته‌ای مجهز شده است.

کانسپت کیوسرا موآی

به منظور ارتقای میدان دید راننده، کیوسرا با استفاده از تکنولوژی پوشش اپتیکال بخش زیادی از کابین را شفاف کرده و راننده می‌تواند علاوه‌بر شیشه جلو، آن سوی ستون A را نیز مشاهده کند. این امر به لطف دوربین‌های متعدد و نمایش تصاویر آنها در داخل کابین میسر شده است.

موآی از انبوهی از لوازم و تکنولوژی‌های اختصاصی شرکت کیوسرا سود می‌برد که از مهم‌ترین آنها باید به مواردی مثل دستیار هولوگرافیک سه بعدی، نورپردازی LED سرافیک (Ceraphic) سقف و پنل درها برای شبیه‌سازی نور طبیعی و همچنین تزئینات برگرفته از جواهر مصنوعی در قسمت‌های مختلف اشاره کرد.

این کانسپت ژاپنی به تکنولوژی لمس پیشرفته نیز تجهیز شده و حس واقعی فشردن کلیدها را برای دکمه‌های موجود روی داشبورد مجازی شبیه‌سازی می‌کند. برای دستیابی به صدایی با کیفیت، در کابین این خودروی مفهومی از اسپیکر ارتعاشی مجهز به المان پیزو استفاده شده است؛ ضمن اینکه پشت‌سری‌ها نیز اسپیکر اختصاصی خود را دارند.

مثل برخی از خودروهای لوکس، موآی هم از خوشبوکننده کابین بهره برده و بسته به انتخاب سرنشینان و حال و هوای آنها 5 نوع رایحه متفاوت را در فضای داخلی آزاد کند.

با آنکه کیوسرا موآی دارای کابینی مدرن و آینده‌نگرانه است، اما طراحی بیرونی آن کاملا در تضاد بوده و هیچ اثری از مدرنیته به بیننده القا نمی‌شود! به گفته کیوسرا این امر ریشه در تم زمان دارد و موآی به شکلی طراحی شده که تاریخچه صنعت خودرو از گذشته تا آینده را به تصویر بکشد.

از نظر ظاهری موآی را می‌توان به خودروهای کلاسیک دهه 1930 تشبیه کرد، اما با مشاهده دوربین‌های جانبی به جای آینه‌های رایج، چراغ‌های LED و حجم‌پردازی‌های هندسی خیلی زود بروز بودن این خودرو آشکار می‌شود. در رابطه با پیشرانه موآی اطلاعاتی منتشر نشده، ولی به احتمال زیاد نیروبخش آن پیشرانه‌ای تمام الکتریکی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی