ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیوه بهینه استفاده از لوازم خانگی به چه صورت است؟

سبک زندگی ما این روزها با لوازم خانگی‌های بزرگ و کوچکی عجین شده که اگر به درستی و به شکلی بهینه استفاده شوند، در آسان‌تر کردن زندگی به ما کمک ‌می‌کنند. این وسایل جزو جدایی ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۲

سبک زندگی ما این روزها با لوازم خانگی‌های بزرگ و کوچکی عجین شده که اگر به درستی و به شکلی بهینه استفاده شوند، در آسان‌تر کردن زندگی به ما کمک ‌می‌کنند. این وسایل جزو جدایی ناپذیرترین بخش‌های زندگی روزمره ما هستند اما برای تداوم استفاده از آنها باید به فکر مسائلی مانند استفاده بهینه و مدیریت مصرف انرژی هم باشیم.

این محصولات هر قدر هم باکیفیت و استاندار باشند، باید شیوه صحیح و بهینه استفاده از آن‌ها را بدانیم در غیر این صورت عمر مفید آنها کاهش پیدا کرده و سریعتر سر از تعمیرگاه درمی‌آورند. در ادامه، مهم‌ترین نکات استفاده بهینه از این وسایل را برای شما بیان می‌کنیم.

پیدا کردن مکان و محل مناسب برای قرارگیری وسیله برقی

فارغ از اینکه چه نوع لوازم خانگی را (ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر، آب گرم کن و …) خریداری کرده‌اید، باید قبل از هرکاری به فکر محل مناسب برای استقرار آن باشید. اطلاعات مربوط به نحوه انتخاب مکان مناسب معمولا توسط کارخانه سازنده در دفترچه راهنمای محصول قید شده است. هدف از ارائه دستورالعمل‌ها درباره نحوه انتخاب مکان مناسب برای لوازم خانگی افزایش بازدهی محصول و صرفه جویی انرژی است.

نصب و راه اندازی صحیح و اصولی

هر دستگاهی باید طبق اصولی که برای آن تعیین شده‌است، نصب شود. اگر از نحوه نصب وسیله خریداری شده اطلاع ندارید، حتماً از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید چون نصب و راه اندازی غیراصولی و غیر فنی نه تنها می‌تواند خطرآفرین باشد، بلکه انرژی را هدر داده و بازدهی دستگاه را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. معمولاً شرکت‌ها و برندهای مطرح در کنار فروش محصولات خود، افرادی را تحت عنوان نصاب حرفه ای به شما معرفی می‌کنند تا از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

استفاده صحیح مطابق با دفترچه راهنمای محصول

لوازم خانگی هم مثل هر محصول دیگری باید بر اساس الگویی خاص مورد استفاده قرار گیرند که پیروی از آن عمر مفید دستگاه را افزایش داده و بیشترین بازدهی را برایتان به ارمغان می‌آورد. در این زمینه هم می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنما، تمامی نکات استفاده اصولی از محصول خود را فرابگیرید.

در این زمینه برای مدیریت مصرف انرژی و بهینه‌سازی دستگاه توصیه می‌شود که حتماً از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف استفاده نکنید تا در کنار صرفه جویی در مصرف انرژی، هزینه‌ قبض برق خود را هم کاهش دهید. جدای از این مورد چه راهکارهایی دیگری برای استفاده صحیح و اصولی از دستگاه خود به ذهنتان می‌رسد؟

تعمیر و نگهداری اصولی

نکته مهم بعدی که در رابطه با بهینه‌سازی مصرف وجود دارد، تعمیر و نگهداری صحیح و اصولی دستگاه است. به عنوان مثال شما باید یخچال و فریزر خود را هر چند وقت یکبار از گرد و غبار پاک کنید و یا با استفاد مرتب از ماشین ظرفشویی خود مانع خشک شدن قطعات پلاستیکی آن شوید. در تمامی این حالات، شما باید تصمیم نهایی برای استفاده صحیح از لوازم منزل خود را بگیرید.

در نظر داشته باشید که اگر دستگاه شما دچار عیب یا ایراد غیرقابل پیش‌بینی شده‌است، به هیچ عنوان سعی نکنید که خودتان آن را تعمیر کنید چون دستگاه‌های پیشرفته نیاز به یک متخصص برای تعمیر دارند و اگر شما بدون دانش تخصصی دست به کار شوید، نه تنها خود را در معرض خطر قرار می‌هید بلکه احتمالا هزینه‌های تعمیر را هم بیشتر خواهید کرد.

توجه به برچسب انرژی و مدیریت هزینه‌ها

آخرین نکته برای استفاده بهینه از لوازم منزل این است که به برچسب انرژی آن توجه کنید تا شیوه استفاده بهینه از آن را پیدا کنید. این معیار به شما کمک می‌کند با اطلاع از میزان بازدهی دستگاه، هزینه انرژی مصرفی را تخمین زده و برنامه‌ مشخصی را برای استفاده از آن تهیه کنید. آیا تابحال از این شیوه برای مدیریت هزینه‌های قبوض خود استفاده کرده‌اید؟

خرید از کدام برند، استفاده بهینه از محصولات را تضمین می‌کند؟

اولین نکته‌ای که در خرید لوازم خانگی باید مد نظر قرار این است که ابتدا برندهای شناخته‌ شده‌تر مثل سامسونگ، بوش، ال جی و اسنوا را در اولویت قرار دهید چرا که محصولات باکیفیت بالایی را به دست مشتری می‌رسانند. از مزایای خرید از این برندها می‌توان به برخوردار بودن از استانداردهای جهانی تولیدات لوازم خانگی، تولید محصولات در کارخانه‌های هوشمند، داشتن آزمایشگاه‌های مجهز تست محصولات و … اشاره کرد. آیا تابحال تجربه خرید از این برندهای خارجی و ایرانی داشته‌اید؟ چه تجربه ای در این زمینه دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی