ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری جدید شیائومی برای کنترل لوازم خانگی هوشمند بدون اینترنت و بلوتوث

فناوری «UWB» شیائومی به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی و تنها از طریق گوشی هوشمند خود، لوازم خانگی هوشمند را کنترل کنند. با پیشرفت تکنولوژی، امکان کنترل لوازم خانگی هوشمند از طریق گوشی‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۵

فناوری «UWB» شیائومی به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی و تنها از طریق گوشی هوشمند خود، لوازم خانگی هوشمند را کنترل کنند.

با پیشرفت تکنولوژی، امکان کنترل لوازم خانگی هوشمند از طریق گوشی‌های موبایل میسر شده است. اما برای آنکه کاربران بتوانند با موبایل، تجهیزات هوشمندی از جمله لوازم خانگی را کنترل کنند، نیاز به اتصال به اینترنت و استفاده از وای‌ فای مشترک دارند که در دسترس بسیاری از کاربران نیست. گاهی اوقات اتصال به شبکه با تاخیر انجام می‌شود که خوشایند برخی کاربران نیست.

شیائومی راهکار خوبی را برای رفع این مشکل پیشنهاد داده است. در راهکار ارائه شده توسط این شرکت، گوشی هوشمند شبیه به سیستم کنترل از راه دور سنتی عمل می‌کند و به جای امواج مادون قرمز با کمک فناوری UWB امکان کنترل دیوایس‌های هوشمند بدون تاخیر فراهم خواهد شد.

در فناوری معرفی شده توسط شیائومی، برای انتقال داده از امواج رادیویی با پهنای باند زیاد استفاده می‌شود که برد کوتاهی دارند. پهنای باند مورد استفاده در این سیستم از 500 مگاهرتز شروع می‌شود. چنین پهنای باندی برای نمایشگرهای بی‌سیم، روترها و حتی پرینترهای جیبی قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرد و تداخلی با سایر امواج ارتباطاتی ایجاد نمی‌کند.

فناوری  UWB شیائومی، در چینن پهنای باندی، برای آگاهی از اطلاعات مکانی استفاده می‌کند و عملکردی شبیه به GPS داخلی دارد که می‌تواند موقعیت مکانی دیوایس‌های هوشمند را نسبت به سایر دستگاه‌ها نیز تعیین کند. از این ویژگی به راحتی می‌توان برای کنترل دستگاه از طریق گوشی هوشمند استفاده کرد.

پهنای باند و ویژگی‌های امواج رادیویی فناوری UWB باعث شده که برای ایجاد ارتباط با دستگاه‌های هوشمند به گزینه خوبی تبدیل شود. کافی است کاربر گوشی هوشمند را در جهت موقعیت مکانی لوازم خانگی هوشمند در دست بگیرد و از راه دور بدون نیاز به اتصال اینترنت و حتی بلوتوث، دستگاه را کنترل کند.

البته، این ارتباط به ظاهر جادویی، نیاز به استفاده از آنتن و تجهیزاتی دارد که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود فناوری کاربردی شیائومی در گوشی‌های هوشمند آینده این شرکت و طیف گسترده‌ای از لوازم خانگی هوشمند به کار برده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی