ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ویروس کرونا 28 روز روی نمایشگر گوشی‌های هوشمند زنده می‌ماند

آخرین یافته‌های محققان استرالیایی نشان می‌دهد که ویروس «SARS-Cov-2» که عامل اصلی شیوع بیماری کرونا است، می‌تواند در دمای 20 درجه سانتی‌گراد و رطوبت 50 درصد، به مدت 28 روز روی سطوح شیشه‌ای، فولادی، پلیمری ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

آخرین یافته‌های محققان استرالیایی نشان می‌دهد که ویروس «SARS-Cov-2» که عامل اصلی شیوع بیماری کرونا است، می‌تواند در دمای 20 درجه سانتی‌گراد و رطوبت 50 درصد، به مدت 28 روز روی سطوح شیشه‌ای، فولادی، پلیمری و همچنین روی کاغذ و اسکناس‌ زنده بماند.

شیشه و وینیل از مواد اصلی تشکیل دهنده نمایشگر و محافظ صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند هستند. نتایج تحقیق انجام شده حاکی از آن است که ویروس کرونا می‌تواند در حدود یک ماه روی این سطوح به‌راحتی زنده بماند. در نتیجه ضد عفونی مکرر گوشی‌های هوشمند و شستن دست‌ها با آب و صابون بیش از پیش حائز اهمیت می‌شود.

نتایج این تحقیق در نشریه «Virology Journal» منتشر شده است. در بخشی از مقاله نوشته شده که ویروس کرونا نه تنها روی سطوح شیشه‌ای بلکه روی کاغذ و پلاستیک هم به مدت حداقل 28 روز زنده می‌ماند. در بخشی از مقاله آمده است:

«مطالعات مختلف روی ویروس کرونا نشان می‌دهد که عوامل بیماری‌زا یا پاتوژن بیشتری روی کاغذ نسبت به مواد پلیمری وجود دارد. اما نتایج جدید حاکی از آن است که در دمای 28 درجه سانتیگراد، ویروس کرونا می‌تواند روی سطوح کاغذی و پلیمری به مدت حداقل 24 ساعت زنده بماند.»

مطالعات قبلی می‌گفت ویروس SARS-CoV-2 می‌تواند به مدت چند روز روی سطوح شیشه‌ای و اسکناس و به مدت شش روز روی سطوح شیشه‌ای و فولادی زنده بماند. تحقیقات جدید محققان استرالیایی، طول عمر بیشتری برای ماندگاری ویروس روی سطوح مختلف، تایید می‌کند.

حال تصور کنید که در طی یک روز ممکن است چند بار چنین سطوحی را لمس کرده و خود را در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دهیم. بی‌شک، تمیز کردن مرتب وسایلی و سطوحی که توسط خودمان و دیگران لمس می‌شود، امری ضروری است. باتوجه به اینکه گوشی‌های هوشمند به شدت توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، یادگیری روش صحیح تمیز کردن گوشی‌ها در شرایط فعلی موضوع مهمی است.

به نظر می‌رسد، تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا، تمیز کردن مرتب سطوح و از آن مهم‌تر شستن مکرر دست‌ها آب و صابون است. نتیجه تحقیقات برای برخی مشاغل زنگ خطری بزرگ محسوب می‌شود که باید بدان توجه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی