ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ احتمالا به هسته قدرتمند Cortex-X1 مجهز می‌شود

چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ به احتمال زیاد در آینده نزدیک معرفی می‌شود و در حالی که انتظار داشتیم تنها پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ به هسته Cortex-X1 مجهز شود، به نظر می‌رسد تراشه سامسونگ نیز از این هسته‌ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ به احتمال زیاد در آینده نزدیک معرفی می‌شود و در حالی که انتظار داشتیم تنها پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ به هسته Cortex-X1 مجهز شود، به نظر می‌رسد تراشه سامسونگ نیز از این هسته‌ بهره می‌برد.

افشاگر معروف دنیای فناوری، «Ice Universe» در بنچمارک گیک بنچ موفق به کشف کد ۳۳۹۶ شده که پس از تبدیل آن، با عدد d44 مواجه می‌شود و با بررسی این عدد به این موضوع پی می‌برد که مربوط به هسته Cortex-X1 است. با توجه به این موضوع، چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ احتمالا به هسته Cortex-X1 مجهز می‌شود.

در گذشته نتایج بنچمارک گلکسی S21 پلاس به پردازنده سامسونگ با ترکیب ۱ + ۳ + ۴ هسته اشاره کرده بودند که انتظار می‌رود هسته اول، Cortex-X1 باشد. پس از مدتی مشخص شد که این هسته با فرکانس نزدیک به ۳.۰۰ گیگاهرتز کار می‌کند که احتمال تجهیز پردازنده جدید سامسونگ به هسته قدرتمند ARM را افزایش داد.

با توجه به این موضوع که چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ و اسنپدراگون ۸۷۵ با لیتوگرافی ۵ نانومتری به تولید می‌رسند و هردو به هسته Cortex-X1 مجهز می‌شوند، آیا تفاوت عملکردی میان آن‌ها وجود خواهد داشت؟

چیپست اگزینوس ۲۱۰۰

این احتمال وجود دارد که فرکانس اسنپدراگون ۸۷۵ بالاتر از نماینده سامسونگ باشد چرا که کوالکام اعلام کرده پردازنده آینده خود را در سطح نرم افزاری بهینه می‌کند که طبق شنیده‌ها، این بهینه‌سازی برای گوشی گیمینگ این شرکت صورت می‌گیرد. شاید کوالکام این سطح از بهینه‌سازی را در اختیار شرکای خود قرار دهد.

در حال حاضر نمی‌توان چندان به این اطلاعات اطمینان کرد، با این حال در آینده نزدیک با معرفی پردازنده جدید سامسونگ می‌توانیم عملکردش را با چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ و همچنین A14 Bionic اپل که در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ مورد استفاده قرار می‌گیرد و قدرت آیپد ایر ۴ را تامین می‌کند، مقایسه کنیم. اگزینوس ۲۱۰۰ همچنین باید مشکلات موجود در چیپ اگزینوس ۹۹۰ را نیز برطرف کند تا کاربران کمتر آن را مورد انتقاد قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی