ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عادل فردوسی پور مجوز ساترا را دریافت نکرد؛ عدم پخش برنامه ۹۹؟

برنامه 99 به تهیه کنندگی و اجرای عادل فردوسی پور که مدتی است پروانه ساخت آن از سوی وزارت ارشاد صادر شده، نتوانست از ساترا مجوز دریافت کند. آنطور که رسانه صبح سینما خبر داده، ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۱

برنامه 99 به تهیه کنندگی و اجرای عادل فردوسی پور که مدتی است پروانه ساخت آن از سوی وزارت ارشاد صادر شده، نتوانست از ساترا مجوز دریافت کند.

آنطور که رسانه صبح سینما خبر داده، برنامه 99 به تهیه کنندگی و اجرای عادل فردوسی پور که چندی پیش صحبت‌های تولید آن رد و بدل شد علی رغم دریافت مجوز از وزارت ارشاد، نتوانسته مجوز ساترا (سازمان صوت و تصویر فراگیر) را دریافت کند. شایان ذکر است که ساترا جزو سازمان‌های زیرمجموعه صدا و سیما است و ریاست آن نیز توسط رییس صدا و سیما مشخص می‌شود.

در هیاهوی جنجال بین صدا و سیما و وزرات ارشاد بر سر مرجعیت صدور مجوز شبکه نمایش خانگی، VODها فعلا نمی‌توانند صرفا با مجوز وزارت ارشاد برنامه‌ای را پخش کنند و برای تولید و انتشار محتوا مجوز ساترا نیز باید صادر شده باشد.

پیش از این، برنامه همرفیق شهاب حسینی نیز با وجود دریافت پروانه ساخت از وزارت ارشاد مجبور به اخذ مجوز از ساترا شد تا اجازه پخش از VODها را بگیرد.

عصر دیروز بود که ویدویی از عادل فردوسی پور پخش شد و در آن گفت « او بدون هیچ دلیلی از برنامه نودکنار گذاشته شده است.» فردوسی‌پور در جریان دریافت جایزه «سوتا» که مراسمی برای انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف بود گفت: «من همیشه سرکلاس‌ها به دانشجوهایم می‌گفتم که در ایران بمانیم تا باهم آن را بسازیم اما پس از آن اتفاقات دیگر حرفی نداشتم که بزنم. اسفند 97 من را بدون دلیل و توضیحی کنار گذاشتند و «استاد! شما که می‌گفتید بمانید و مملکت را بسازید، شما بیش از ۲۰ سال ماندی و برنامه داشتی، چه اتفاقی افتاد و الان چه حرفی می‌زنید؟» واقعا در آن زمان هیچ جوابی برای بچه‌های کلاسم نداشتم.»

فردوسی‌پور انتهای سال ۹۷ به خاطر اختلاف با مدیر شبکه سه سیما پس از ۲۰ سال حضور در صداوسیما کنار گذاشته شد. او از آن زمان همکاری‌های کوچکی با پلتفرم‌های استریم ویدیو داشته اما در کل نسبت به کنارگذاشته شدنش و دلیل آن سکوت کرده‌ بود. در طول این مدت عدم فعالیت فردوسی پور زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت او به برنامه‌سازی در قالب برنامه‌های انلاین شنیده می‌شد اما هیچ‌گاه این اتفاق به طور رسمی نیفتاده بود تا در ماه‌های گذشته خبر ساخت برنامه ۹۹ شنیده شد.

از زمان کنار رفتن فردوسی‌پور صداوسیما سعی کرد تا با برنامه فوتبال برتر که مجری‌گری آن برعهده همکاری قدیمی فردوسی‌پور یعنی محمدحسین میثاقی بود جالی خالی نود را پر کند اما خود آمارهای صداوسیما حاکی از این است که این برنامه به هیچ عنوان نتوانسته تا بینندگان در مقایسه با ساخته‌های پرطرفدار عادل فردوسی‌پور کسب کند.

فردوسی پور با پخش برنامه‌هایی تک قسمتی در VODها توانسته بود به رکوردهای جالبی برسد و به عنوان مثال برنامه ال کلاسیکوی او توانست به بازدیدی ۱ میلیون و ۸۲۰ هزار کاربر در طول ۲۴ ساعت اولیه برسد.

فردوسی‌پور فعلا مجوز ساخت ۱۵ قسمت را از وزارت ارشاد در دست دارد و همانطور که گفته شد قرار بود این برنامه از تمامی پلتفرم‌های VOD کشور منتشر شود. فردوسی پور درخواست پخش زنده اینترنتی این برنامه را به ساترا هم داد که این موضوع رد شده است. باید دید با توجه به عدم صدور مجوز برای برنامه فردوسی پور از طرف ساترا، این برنامه چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؟ ایا عادل برنامه اش را می سازد و مثل ال کلاسیکویی که ساخت به پخش غیر زنده آن بسنده می کند یا منتظر دریافت مجوز پخش آنلاین می ماند؟ ناگفته نماند پیش‌تر گفته شده بود فردوسی پور قصد داد که برای این برنامه سایت و اپلیکیشن مجزایی نیز راه اندازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • hosseinbu1000
    hosseinbu1000 | ۲۲ مهر ۱۳۹۹

    ????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی