ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون 12 در برابر آیفون 11؛ آیا موبایل اپل واقعا حرفه‌ای‌تر شد؟

اپل با معرفی آیفون 12 به عنوان نخستین گوشی هوشمند خود که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، نقطه عطفی در تاریخ رونمایی از گوشی‌های هوشمند آیفون را رقم زد. نخستین و بزرگترین تفاوت آیفون 12 ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۸

اپل با معرفی آیفون 12 به عنوان نخستین گوشی هوشمند خود که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند، نقطه عطفی در تاریخ رونمایی از گوشی‌های هوشمند آیفون را رقم زد. نخستین و بزرگترین تفاوت آیفون 12 با پرچمداران قبلی اپل، قابلیت اتصال به شبکه 5G است.

اپل مدعی است که آیفون 11 توانسته لقب محبوب‌ترین گوشی جهان را از آن خود کند و از نظر میزان رضایت مشتری نیز، جایگاه خوبی برای خود کسب نماید. اما جدیدترین موبایل‌های اپل چه تفاوت‌هایی با نسل قبلی موبایل‌های حرفه‌ای این شرکت دارند

آیفون 12 و آیفون 11 هر دو از نمایشگر 6.1 اینچی بهره می‌برند و از این نظر تفاوتی در ابعاد نمایشگر نسخه استاندارد دیده نمی‌شود. با این تفاوت که گوشی‌های هوشمند سری آیفون 12 از نمایشگر OLED از نوع سوپر رتینا XDR‌ برخوردار هستند. در حالیکه آیفون 11 از نمایشگر  IPS LCD بهره می‌برد.

نمایشگر گوشی هوشمند جدید اپل از کنتراست بالایی برخوردار است و تعداد پیکسل‌های آن دو برابر آیفون 11 شده است. میزان روشنایی نمایشگر آیفون 12 نیز در مقایسه با آیفون 11 دوبرابر شده است.

آیفون 12 از روشنایی 1200 نیت و تراکم پیکسل 460 بهره می‌برد. نمایشگر دستگاه توسط لایه‌ای به نام «سپر سرامیکی» (Ceramic Shield) محافظت می‌شود که به گفته اپل مقاومت آن را پس از سقوط ارتقا داده است. از دیگر قابلیت های نمایشگر می‌توان به پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR 10 و استاندارد HLG اشاره کرد.

از نظر طراحی ظاهری، آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی، نسبت به نسل قبلی خود 11 درصد باریک‌تر، 15 درصد کوچکتر و 16 درصد سبک‌تر شده است. به‌علاوه آیفون جدید اپل نسبت به آیفون 11 از حاشیه‌های باریک‌تری هم بهره می‌برد.

از نظر مشخصات سخت افزاری نیز تفاوت‌هایی بین این دو گوشی هوشمند وجود دارد. گوشی‌های هوشمند سری آیفون 12 با چیپست A14‌ بایونیک با فناوری 5 نانومتری در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. حال آنکه آیفون 11 با چیپست A13 با فناوری 7 نانومتری به بازار عرضه می‌شود.

اپل ادعا می‌کند که چیپست جدید A14‌ در حدود 50 درصد سریع‌تر از هر چیپست دیگری در جهان است. این چیپست با 4 هسته پردازنده گرافیکی و به لطف فناوری یادگیری ماشین، عملکرد سریع‌تر و بهبود یافته‌تری دارد و می‌تواند 11 میلیون پردازش در هر ثانیه انجام دهد.

لنزهای دوربین‌های آیفون 12 نیز نسبت به نسل قبلی خود ارتقا یافته‌اند. لنز هفت لایه اپل می‌تواند برای تصویربرداری در شب و نور کم، گزینه مناسبی باشد. اپل ادعا می‌کند که نسل جدید آیفون بهترین کیفیت تصویربرداری ویدیویی را نسبت به هر گوشی هوشمندی ارائه می‌دهد.

یکی از جالب توجه‌ترین قابلیت‌های دوربین آیفون 12 این است که تایم لپس و حالت شب را به صورت همزمان می‌تواند در اختیار کاربر قرار دهد. به علاوه آیفون 12 از سیستم شارژ بیسیم مگ‌سیف برخوردار است که با استفاده از آهنربا اتصال این موبایل به لوازم جانبی سازگار را تضمین می کند.

از نظر قیمت نیز آیفون 11 با قیمت پایه 599 دلار به فروش می‌رسد و اپل قیمت پایه 699 دلار را برای آیفون 12 درنظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد جواد
    محمد جواد | ۲۳ مهر ۱۳۹۹

    آره قیمتش حرفه ای تر شده??

مطالب پیشنهادی