ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طرح دریافت مالیات‌های سنگین از غول‌های فناوری مطرح شد

ناظران اقتصاد جهانی پیشنهادی را برای اصلاح قوانین بین‌المللی مالیات ارائه می‌دهند که افزایش میزان مالیات غول‌های فناوری را در پی خواهد داشت. «سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» (OECD) که به قدرت‌های برتر اقتصادی مشاوره ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

ناظران اقتصاد جهانی پیشنهادی را برای اصلاح قوانین بین‌المللی مالیات ارائه می‌دهند که افزایش میزان مالیات غول‌های فناوری را در پی خواهد داشت.

«سازمان همکاری و توسعه اقتصادی» (OECD) که به قدرت‌های برتر اقتصادی مشاوره می‌دهد، اعلام کرده که در این هفته طرح خود را برای وزیران دارایی گروه ۲۰ ارائه خواهد کرد. در صورتی که در این جلسه کشورها به توافق برسند، احتمالا شاهد اجرایی شدن آن در اواسط سال آینده میلادی خواهیم بود.

طبق پیش‌بینی این سازمان، طرح جدید می‌تواند سالانه میزان مالیات جهانی را ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش دهد و عدم پذیرش آن می‌تواند بهبود وضعیت اقتصاد جهانی که به علت شیوع ویروس کرونا آسیب شدیدی را تجربه کرده، دشوارتر کند.

OECD برای توافق درباره مالیات دیجیتال میان بیش از ۱۳۵ کشور تلاش می‌کند. فرانسه و اتحادیه اروپا از چندین وقت پیش به دنبال دریافت مالیات از غول‌های فناوری آمریکایی مانند آمازون و گوگل هستند، با این حال ایالات متحده آمریکا در این زمینه مقاومت می‌کند.

غول‌های فناوری

برنامه فرانسه مبنی بر دریافت مالیات از کسب و کارهای دیجیتال باعث عصبانیت رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ شده بود. ترامپ اعلام کرده بود که در صورت دریافت مالیات، روی کالاهای این کشور عوارض وضع می‌کند، با این حال این دو کشور تا پس از پایان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اقدامی انجام نمی‌دهند و پس از آن شروع به مذاکره خواهند کرد.

طبق اعلام OCED، در صورتی که تمام کشورها با قوانین مالیاتی جدید موافقت نکنند، شاهد یک جنگ تجاری میان کشورها خواهیم بود چرا که هر کدام از آن‌ها به سراغ برنامه‌های مالیاتی جداگانه برای بهبود وضعیت اقتصادی خود می‌روند که نتیجه این کار می‌تواند کاهش رشد سالانه اقتصاد جهانی به ۱ درصد باشد.

طرح‌های اولیه OEDC‌ نشان می‌دهد که این سازمان به دنبال کاهش شکاف‌ها و همچنین عدم تطابق قوانین مالیاتی کشورهای مختلف است تا شرکت‌ها نتوانند از آن‌ها برای عدم پرداخت مالیات‌ها سوءاستفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی