ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شخصی سازی اندروید
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: پنج اپلیکیشن شخصی سازی اندروید که باید بشناسید

با این که محدودیت‌های نسخه‌های جدید اندروید بیشتر از نسخه‌های قدیمی‌تر شده، ولی هنوز هم می‌توان گفت که این سیستم عامل با اختلاف نسبت به رقبا، قابل شخصی سازی ترین سیستم عامل موجود در بازار ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

با این که محدودیت‌های نسخه‌های جدید اندروید بیشتر از نسخه‌های قدیمی‌تر شده، ولی هنوز هم می‌توان گفت که این سیستم عامل با اختلاف نسبت به رقبا، قابل شخصی سازی ترین سیستم عامل موجود در بازار است.

به لطف اوپن سورس بودن اندروید، لانچرهای متنوع و طیف گسترده اپلیکیشن‌های شخص ثالث، تقریبا هیچ تغییر و دخل و تصرفی نیست که نتوانید در این سیستم عامل انجام بدهید و قادرید شکل و شمایلش را به حالتی درآورید که خودتان دوست دارید.

در این مقاله پنج اپلیکیشن شخصی سازی اندروید را به شما معرفی می‌کنیم که هر کدام به نوبه خود برای اعمال تغییرات و تسلط بیشتر روی اندروید به شما کمک می‌کنند.

1. Energy Ring و Energy Bar

شخصی سازی اندروید

حالا که تقریبا همه گوشی‌های اندرویدی ناچ‌دار و مجهز به نمایشگرهای دارای حفره شده‌اند، توسعه‌دهندگان به این فکر افتاده‌اند که از این فضای جدید به وجود آمده برای مقاصد شخصی‌سازی بهره ببرند. یکی از بهترین نتایج این تفکر را می‌توانید در دو اپلیکیشن Energy Ring و Energy Bar ببینید.

Energy Bar لبه‌ها و حواشی بالای نمایشگر گوشی را تبدیل به نشانگر مصرف باتری می‌کند. به این شکل که یک نوار نازک رنگی روی لبه‌ها می‌نشیند و هر چقدر باتری مصرف شود، نوار رنگی کوتاه‌تر و کوتاه‌تر می‌شود.

اما آن یکی اپلیکیشن یعنی Energy Ring به شکل یک حلقه اطراف دوربین سلفی گوشی را احاطه کرده و از آن به عنوان نشانگر باتری باقی‌مانده بهره می‌برد. هر دو اپلیکیشن با طیف نسبتا گسترده‌ای از دیوایس‌های اندرویدی جدید سازگاری دارند و به غیر از کاربردی که دارند، می‌توانند جلوه بی‌همتا و تکی به موبایل‌تان بدهند.

دانلود Energy Ring و Energy Bar از گوگل پلی

2. IFTTT

شخصی سازی اندروید

«اگر این، پس در نتیجه آن». به تنهایی معنایی دارد؟ مسلما نه. اما اپلیکیشن قدرتمند IFTTT با فرمول‌های اتوماسیونی‌‌اش به چنین جمله‌ای معنا می‌دهد. اپلیکیشن IFTTT برای خودکارسازی کارها طراحی شده، به گونه‌ای که شما یک سری دستورات را از قبل به آن می‌دهید و انجام شدن کارها را به دست اپلیکیشن می‌سپارید.

مثلا «اگر پستی را در اینستاگرام منتشر کردم، پس همان پست را در پینترست هم منتشر کن». IFTTT با همین رویه بین 600 اپلیکیشن مختلف ایجاد ارتباط کرده تا بتوانید با دادن یک سری فرمول به آن، بسیاری از کارهای روزمره‌تان با گوشی را اتوماسیون کنید و انجام شدنشان را به دست هوش مصنوعی این محصول قدرتمند بسپارید.

این که می‌توانید فرمول‌های شخصی خودتان را همان برای IFTTT بنویسید باعث شده که این اپ محصولی قدرتمند در زمینه شخصی سازی اندروید (و البته iOS) به شمار بیاید.

IFTTT

IFTTT

سازنده: IFTTT, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 12.7 مگابایت زبان:

3. KWGT, KLWP, KLCK

شخصی سازی اندروید

KWGT، KLWP و KLCK. اسم این سه اپلیکیشن را به خاطر بسپرید، چرا که این مجموعه در همکاری با هم جزو کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های شخصی سازی اندروید هستند. KWGT یک اپلیکیشن ویجت ساز است که به شما اجازه طراحی ویجت‌های اندروید از صفر تا صد را می‌دهد.

اما KLWP محصول دیگری است که امکان طراحی لایو والپیپرهای زیبا و متحرک را برایتان فراهم کرده و در نهایت KLCK اپلیکیشن دیگری است برای طراحی لاک اسکرین. هر سه این‌ها را که با هم استفاده کنید و از آن‌ها خروجی بگیرید، یقینا می‌توانید تغییراتی را در محیط اندروید ایجاد کنید که هیچ لانچری نمی‌تواند.

البته خبر خوب اینجاست که لازم نیست در این اپلیکیشن‌ها همه کارهای طراحی را از صفر شروع کنید، چرا که نمونه‌های آماده و از پیش طراحی شده توسط کاربران را هم می‌توانید به صورت پولی یا رایگان در اختیار داشته باشید.

دانلود مجموعه اپ‌های KWGT, KLWP, KLCK از گوگل پلی

4. Sharedr

شخصی سازی اندروید

تا حالا به شخصی‌سازی صفحه Share یا همان اشتراک‌گذاری اندروید فکر کرده‌اید؟ این صفحه در حالت پیش‌فرض سیستم عامل، یک سری اپلیکیشن یا مخاطب دفترچه تلفن را به صورت نامنظم برای اشتراک‌گذاری فایل و ... به شما پیشنهاد می‌کند.

اما اگر دوست دارید به این صفحه اشتراک‌گذاری (Share Menu) نظم و ترتیب بدهید، و آیتم‌هایی که در آن به نمایش درمی‌آیند باب سلیقه و نیاز شما و به انتخاب خودتان باشند، Sharedr در این کار کمک‌تان می‌کند.

باید توجه داشته باشید که این اپلیکیشن در راه‌اندازی اولیه و تعیین اولویت‌ها کمی از شما زمان می‌گیرد، اما وقتی منوی Share ایده‌آل‌تان را ساختید می‌توانید از آن به بعد با خیال راحت از حاصل کارتان لذت ببرید.

Sharedr

Sharedr

سازنده: REJH Gadellaa قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.7 مگابایت زبان:

5. Volume Control Panel Pro

شخصی سازی اندروید

وقتی از شخصی سازی اندروید حرف می‌زنیم، منظورمان شخصی‌سازی همه بخش‌هاست. Volume Control Panel Pro اپلیکیشن قدرتمندی است که اسلایدرهای تنظیم صدای اندروید را شخصی‌سازی می‌کند.

به لطف این اپلیکیشن می‌توانید اسلایدر را از عمودی به افقی تبدیل کنید یا کارهایی مثل کنترل مدیای در حال پخش را با دابل تپ انجام بدهید. به غیر از این امکان تغییر رنگ و تم اسلایدرهای کنترل صدا هم برایتان وجود دارد.

Volume Control Panel Pro رایگان نیست و یک و نیم دلار قیمت دارد. ضمنا اپلیکیشن Volume Styles در گوگل‌پلی هم نمونه دیگری از اپ‌های شخصی‌سازی اسلایدر صداست که به رایگان می‌توانید تجربه‌اش کنید.

Volume Control Panel Pro

Volume Control Panel Pro

سازنده: LeeDrOiD Apps قیمت: 1.5 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.4 مگابایت زبان:

شما چه اپلیکیشن‌های دیگری را برای اضافه شدن به این مقاله پیشنهاد می‌کنید؟ حتما نظرتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی