ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این بیماری‌های زمینه‌ای خطر مرگ در اثر کرونا را چند برابر می‌کنند

محققان دانشگاه پنسیلوانیا با انجام تحقیقی جدید، برخی از بیماری‌های زمینه‌ای که می‌توانند خطر مرگ در اثر ابتلا به کرونا را چند برابر کنند شناسایی کردند. بسیاری از محققان بر این باورند که برخی بیماری‌های ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

محققان دانشگاه پنسیلوانیا با انجام تحقیقی جدید، برخی از بیماری‌های زمینه‌ای که می‌توانند خطر مرگ در اثر ابتلا به کرونا را چند برابر کنند شناسایی کردند.

بسیاری از محققان بر این باورند که برخی بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند ریسک ابتلا به نوع حاد بیماری کووید-۱۹ و مرگ در اثر ابتلا به این بیماری را افزایش دهند. محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا با انجام تحقیقی جدید، بیماری‌هایی که می‌توانند خطر مرگ در اثر ابتلا به کووید-۱۹ را دو یا سه برابر کنند، شناسایی کرده‌اند. به گفته آن‌ها بیماری‌های مختلف از فشار خون بالا تا سرطان می‌توانند احتمال مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهند.

کووید-۱۹ که ویروس کرونا یا همان SARS-CoV-2 مولد آن است، غالباً افراد کهنسال و کسانی که وضعیت جسمانی ضعیفی دارند را در معرض مرگ قرار می‌دهد. محققان مدتی پس از شیوع ویروس کرونا با انجام تحقیقات مختلف متوجه شدند برخی بیماری‌های زمینه‌ای ریسک مرگ در اثر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند. تحقیقات در این زمینه همچنان دارد و محققان هر روز با یافته‌های جدیدی مواجه می‌شوند.

محققان در این تحقیق جدید که وسیع و در سطح بین المللی توصیف شده، داده‌های بیش از ۶۵ هزار بیمار در سراسر جهان را تحلیل کرده و دریافتند که برخی بیماری‌های زمینه‌ای در مقایسه با بیماری‌های دیگر، تأثیر بیشتری بر سلامت بیماران دارند. به گفته محققان بیماری‌های زیر می‌توانند خطر مرگ بیماران مبتلا به کرونا را افزایش دهند:

  • بیماری قلبی
  • فشار خون بالا
  • نارسایی مزمن کلیه
  • سکته
  • سرطان
  • دیابت
  • نارسایی قلبی

به گفته محققان بعضی از این بیماری‌ها در مقایسه با بیماری‌های دیگر ریسک مرگ در اثر کرونا را بیشتر می‌کنند. برای مثال ریسک مرگ در بیمارانی که سرطان یا دیابت داشتند، ۱.۵ برابر بیشتر از بیماران دیگر بود. نارسایی قلبی، فشار خون بالا و بیماری قلبی-عروقی ریسک مرگ در اثر کرونا را دو برابر و نارسایی مزمن کلیه ریسک فوت را سه برابر می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی