ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رئیس سازمان بهداشت جهانی: مصونیت جمعی در برابر کرونا رویکردی غیراخلاقی است

مصونیت جمعی در برابر کرونا زمانی رخ می‌دهد که شمار بالایی از مردم واکسن دریافت کنند یا اینکه به آن مبتلا شوند که رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) رویکرد دوم را غیراخلاقی می‌داند. برخی کشورها ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

مصونیت جمعی در برابر کرونا زمانی رخ می‌دهد که شمار بالایی از مردم واکسن دریافت کنند یا اینکه به آن مبتلا شوند که رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) رویکرد دوم را غیراخلاقی می‌داند.

برخی کشورها به این موضوع اشاره می‌کنند که با توجه به عدم توسعه واکسن برای کرونا، باید شمار بالایی از مردم به این بیماری مبتلا شوند و امکان گسترش طبیعی این ویروس فراهم شود. با وجود چنین اظهارنظری، به تازگی «تدروس ادهانوم»، رئیس سازمان بهداشت جهانی چنین رویکردی را از نظر علمی و اخلاقی مشکل‌ساز اعلام کرده است.

در جهان بیش از ۳۷ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار قربانیان این بیماری از مرز ۱ میلیون نفر فراتر رفته و روزبه‌روز به شمار مبتلایان و قربانیان آن اضافه می‌شود. در این میان صدها واکسن مراحل توسعه خود را طی می‌کنند و برخی از آن‌ها در آخرین فاز آزمایش‌ها قرار دارند، اما هنوز هیچ کدام از آن‌ها موفق به کسب تاییدیه جهانی نشده‌اند.

کرونا

علاوه بر واکسن، چندین داروی آنتی‌بادی کرونا نیز در حال توسعه هستند و در آینده نزدیک شاهد شروع آخرین فاز آزمایش داروی آسترازنکا خواهیم بود که علاوه بر درمان این بیماری، احتمالا می‌تواند تا یکسال باعث مصونیت در برابر آن نیز شود، البته هنوز چنین موضوعی تایید نشده است.

ادهانوم در کنفرانس خبری خود به این موضوع اشاره کرده که تاثیر بلندمدت ویروس کرونا روی بدن و همچنین مدت زمان مصونیت در برابر این بیماری هنوز مشخص نشده:

«در تاریخ بهداشت عمومی هرگز از مصونیت جمعی به عنوان یک استراتژی برای واکنش به شیوع یک بیماری استفاده نشده است.»

رئیس سازمان بهداشت جهانی در صحبت‌های خود به آزمایش‌های خون آنتی‌بادی اشاره کرده و گفته نتایج نشان می‌دهند که تا به امروز تنها ۱۰ درصد شهروندان اکثر کشورها در معرض ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و گسترش بدون کنترل این بیماری می‌تواند تعداد قربانیان را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • jim kabir
    jim kabir | ۲۲ مهر ۱۳۹۹

    تو یکی خفه شو که باید بخاطر دروغ های سازمان دادگاهیت کنن

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۲ مهر ۱۳۹۹

    غیر اخلاقی! سازمان بهداشت جهانی یادش رفته چطور با مقامات چینی همصدا شده بودن که این ویروس از انسان به انسان دیگه منتقل نمیشه و نیازی به نگرانی نیست و کشورها سفرها رو به چین لغو نکنن. غیر اخلاقی اینه که اواخر دی ماه پارسال پزشکای تایوانی از پزشکای مستقل چینی شنیده بودن یک ویروس سارس خطرناک در چین شیوع پیدا کرده و این مدارک رو در اختیار سازمان بهداشت جهانی گذاشته بودن اما بخاطر فشار چین، سازمان بهداشت جهانی تایوان رو به عنوان یک کشور مستقل نمیپذیره و به همین خاطر مدارک پزشکای تایوانی رو نادیده گرفت.
    سازمان بهداشت جهانی بسیار نا امید کننده و ضعیف ظاهر شد.

  • expire expre
    expire expre | ۲۲ مهر ۱۳۹۹

    سازمان بهداشت چینی

مطالب پیشنهادی