ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درخواست آمریکا و ۶ کشور دیگر برای دسترسی به داده‌های رمزگذاری شده

وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) به تازگی با امضای یک بیانیه بین‌المللی جدید نسبت به خطرات رمزگذاری اطلاعات هشدار داده و از شرکت‌ها درخواست کرده پس از صدور قرار قانونی امکان دسترسی به این اطلاعات را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۶

وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) به تازگی با امضای یک بیانیه بین‌المللی جدید نسبت به خطرات رمزگذاری اطلاعات هشدار داده و از شرکت‌ها درخواست کرده پس از صدور قرار قانونی امکان دسترسی به این اطلاعات را فراهم کنند.

آمریکا تنها کشوری نیست که می‌خواهد به اطلاعات رمزگذاری شده دسترسی پیدا کند و مقامات کشورهای بریتانیا، استرالیا، نیوزلند، کانادا، هند و ژاپن نیز چنین هدفی را دنبال می‌کنند.

در این بیانیه بین‌المللی ابتدا با استناد به یک گزارش کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ به اطلاع مقامات از اهمیت رمزگذاری اطلاعات برای محافظت از آزادی بیان در سراسر جهان اشاره شده. با این حال در ادامه به مشکلات این فناوری اشاره شده است.

در این بیانیه به متن زیر برمی‌خوریم:

«پیاده‌سازی خاص فناوری رمزگذاری چالش‌های قابل توجهی برای ایمنی عمومی ایجاد می‌کند. ما از این صنعت می‌خواهیم نگرانی‌های جدی ما در مواقعی که رمزگذاری اطلاعات به طور کلی مانع از دسترسی قانونی به محتوا می‌شود را برطرف کند.»

رمزگذاری

این اولین باری نیست که DOJ چنین درخواستی را مطرح می‌کند و در سال‌های گذشته شاهد چنین موضوعی از سوی آن بوده‌ایم. در سال ۲۰۱۸ پنج کشور از هفت کشور شرکت‌کننده در یادداشتی چنین مشکلاتی را به شرکت‌های فناوری اطلاع دادند، با این حال چنین یادداشتی باعث نشد تغییری در رویکرد این کمپانی‌ها ایجاد شود. طبق گفته این شرکت‌ها، ایجاد در پشتی (Backdoor) برای اعمال قانون، دسترسی مجرمان به آن‌ها را در پی دارد که در نتیجه امنیت کاربران کاهش پیدا می‌کند.

این هفت کشور تنها خواهان دسترسی به اطلاعات رمزگذاری شده در هنگام انتقال نیستند و می‌خواهند به محتوای گوشی‌های هوشمند نیز دسترسی داشته باشند، بنابراین حتی امکان اطلاع از پیام‌ها در اپ‌هایی مانند واتساپ نیز برای آن‌ها راضی‌کننده نخواهد بود.

رمزگذاری اطلاعات درون گوشی از چندین سال پیش تبدیل به یک موضوع داغ شده و در سال ۲۰۱۶ FBI شرکت اپل را برای دسترسی به اطلاعات گوشی یکی از افراد مرتبط با یک تیراندازی در محل کار به دادگاه کشاند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • modernamir
    modernamir | ۲۲ مهر ۱۳۹۹

    هم نکته مثبت داره هم منفی. حداقل توی کشورهای دمکرات که برای دسترسی به داده ها باید حکم دادگاه و حکم قانونی داشت به نظر خوب می رسه اما مشکل اینه که این در پشتی گذاشتن توی کشورهای غیردموکرات مثل چین دردسر میشه که هر وقت هر کسی از ارتش آزادیبخش خواست باید اطلاعات بهش داده بشه بدون این که رویه مناسبی طی بشه.

مطالب پیشنهادی