ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریک ریموند: ویندوز ۱۰ در آینده نزدیک یک شبیه‌ساز روی هسته لینوکس می‌شود

«اریک ریموند»، هکر افسانه‌ای و از بزرگان دنیای متن باز چندین بار اعلام کرده که در جنگ دسکتاپ‌ها در نهایت لینوکس موفق به شکست مایکروسافت می‌شود. حالا ریموند پیش‌بینی کرده که در آینده نزدیک ویندوز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

«اریک ریموند»، هکر افسانه‌ای و از بزرگان دنیای متن باز چندین بار اعلام کرده که در جنگ دسکتاپ‌ها در نهایت لینوکس موفق به شکست مایکروسافت می‌شود. حالا ریموند پیش‌بینی کرده که در آینده نزدیک ویندوز ۱۰ تبدیل به یک لایه شبیه‌ساز روی هسته لینوکس می‌شود.

در سال ۲۰۰۲، ریموند به این موضوع اشاره کرد که با کاهش قیمت کامپیوترها به زیر ۳۵۰ دلار، ویندوز دیگر موتور سودآور مناسبی برای مایکروسافت نخواهد بود. اخیرا ریموند در پستی با توجه به سرمایه‌گذاری مایکروسافت در پروژه «زیرسیستم ویندوز برای لینوکس» (WSL) و همچنین پشتیبانی مرورگر اج کرومیوم از توزیع اوبونتو لینوکس، پیروزی لینوکس را پیش‌بینی کرده است.

مایکروسافت پیش نمایش اج جدید را برای لینوکس برای کاربران حاضر در Edge Insider در ماه جاری میلادی منتشر می‌کند و افراد حرفه‌ای و همچنین توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن برای تست سایت‌ها استفاده کنند.

ریموند در پست خود نوشته:

«توسعه‌دهندگان مایکروسافت اکنون در حال استفاده از ویژگی‌های هسته لینوکس برای بهبود WSL هستند که به جهت فنی جذابی اشاره دارد.»

به اعتقاد اریک ریموند، WSL اهمیت بالایی دارد چرا که امکان اجرای باینری‌های اصلاح نشده لینوکس تحت ویندوز ۱۰ را بدون شبیه‌سازی فراهم می‌کند. در حال حاضر ویندوز در بازار کامپیوترها حکمرانی می‌کند، اگرچه تعداد این محصولات رو به کاهش است، با این حال بیشترین درآمد مایکروسافت مربوط به سرویس ابری آژور می‌شود.

با توجه به این موضوع، سرمایه‌گذاری بیشتر مایکروسافت در آژور بیش از توسعه ویندوز منطقی به نظر می‌رسد. علاوه بر این موارد باید به شبیه‌ساز «Proton» مبتنی بر «Wine» نیز اشاره کرد. این شبیه‌ساز یا لایه توسط ولو توسعه پیدا کرده و برای اجرای بازی‌های ویندوزی استیم روی لینوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اریک ریموند

از نظر ریموند، ویندوز می‌تواند با استفاده فناوری مشابه به یک لایه شبیه‌ساز روی هسته لینوکس مشابه با Proton تبدیل شود. ریموند گفته:

«موضوعی که درباره بازی‌ها وجود دارد، بیشترین فشار وارد شده توسط آن‌ها به یک لایه شبیه‌ساز ویندوز است که فشار بسیاری بیشتری نسبت به نرم افزارهای تجاری دارند. شاید ما در مرحله‌ای قرار داشته‌ باشیم که یک فناوری مشابه Proton بتواند به خوبی نرم افزارهای تجاری ویندوز را روی لینوکس اجرا کند.»

مایکروسافت می‌تواند با حرکت در این مسیر، هزینه‌های توسعه ویندوز ۱۰ را کاهش دهد و با گذشت زمان، با افزایش پشتیبانی از منابع هسته اصلی، حجم این لایه شبیه‌ساز کاهش پیدا کند.

در نهایت اریک ریموند پیش‌بینی کرده مایکروسافت پس از رسیدن به نقطه‌ای که رابط کاربری ویندوز به لینوکس منتقل شود، شبیه‌ساز ویندوز را از بین می‌برد. باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده نزدیک لینوکس می‌تواند در جنگ دسکتاپ‌ها ویندوز مایکروسافت را شکست دهد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی