ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

توقف آزمایش واکسن کرونا «جانسون و جانسون» در پی بیماری یکی از داوطلبان

شرکت آمریکایی «جانسون و جانسون» از توقف آزمایش واکسن کرونا خود تا انجام تحقیقات درباره بیماری مشکوک یکی از داوطلبان خبر داده است. این توقف موقت روی تمام آزمایش‌های این کمپانی که در آن‌ها نزدیک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

شرکت آمریکایی «جانسون و جانسون» از توقف آزمایش واکسن کرونا خود تا انجام تحقیقات درباره بیماری مشکوک یکی از داوطلبان خبر داده است.

این توقف موقت روی تمام آزمایش‌های این کمپانی که در آن‌ها نزدیک به ۶۰ هزار نفر از سراسر جهان مشارکت دارند، تاثیر می‌گذارد. این غول دنیای داروسازی اعلام کرده که یک هیئت مستقل نیز وضعیت بیماری این داوطلب را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این کمپانی در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«ما به دلیل بیماری غیرقابل توضیح یکی از داوطلبان، به صورت موقت تزریق دوزهای بیشتر واکسن در تمام آزمایش‌های بالینی خود شامل فاز سوم «ENSEMBLE» را متوقف کردیم.»

طبق گفته جانسون و جانسون، عوارض جانبی شدید مانند آنچه برای این داوطلب رخ داده، بخشی از آزمایش‌های بالینی محسوب می‌شود و توقف آزمایش‌ها در راستای دستورالعمل‌های کمپانی صورت گرفته است.

در حال حاضر این کمپانی علت این بیماری را اعلام نکرده و به این موضوع اشاره داشته که باید به حریم خصوصی این فرد احترام گذاشت. طبق گفته جانسون و جانسون در ماه گذشته میلادی، انتظار می‌رود آزمایش‌های واکسن کرونا آن اواخر سال جاری میلادی یا اوایل ۲۰۲۱ به پایان برسد.

واکسن کرونا

طبق گزارش‌ها، واکسن تزریق شده به این داوطلب شامل نسخه ضعیف شده ویروس رایج سرماخوردگی می‌شود که برای ارائه دستورالعمل‌های ژنتیکی مهندسی شده است. این واکسن به سلول‌های بدن تولید پروتئینی مشابه با آنچه روی سطح ویروس کرونا وجود دارد را آموزش می‌دهد. این رویکرد به سیستم ایمنی بدن اجازه می‌دهد که در صورت قرارگیری در معرض ویروس کرونا از خود محافظت کند.

این اولین باری نیست که شاهد توقف آزمایش واکسن کرونا از سوی یک شرکت مطرح هستیم. در گذشته نیز آزمایش واکسن کرونا آکسفورد که با همکاری آسترازنکا توسعه پیدا کرده نیز متوقف شد. در این آزمایش نزدیک به ۱۸ هزار داوطلب این واکسن را دریافت کردند که یکی از آن‌ها به بیماری مشکوکی دچار شد، البته پس از مدتی آزمایش‌ها در چندین کشور از جمله بریتانیا از سر گرفته شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی