ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت «ایمجینیشن» از GPU چندهسته‌ای PowerVR برای اینترنت اشیاء رونمایی کرد

کمپانی «ایمجینیشن تکنولوجیز» یک سری جدید واحد پردازشی گرافیکی (GPU) چندهسته‌ای برای اینترنت اشیاء، ماشین‌های خودران و دیتاسنترها معرفی کرد. هسته‌های GPU سری B این محصول مبتنی بر معماری «PowerVR» هستند و نسبت به سری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

کمپانی «ایمجینیشن تکنولوجیز» یک سری جدید واحد پردازشی گرافیکی (GPU) چندهسته‌ای برای اینترنت اشیاء، ماشین‌های خودران و دیتاسنترها معرفی کرد.

هسته‌های GPU سری B این محصول مبتنی بر معماری «PowerVR» هستند و نسبت به سری A که در سامبر سال گذشته میلادی معرفی شدن، عملکرد بالاتری دارند. این هسته‌ها را می‌توان در خوشه‌های مجهز به چهار GPU قرار داد.

طراحی مقیاس‌پذیر GPU می‌تواند حداکثر قدرت محاسباتی ۶ ترافلاپس تولید کند و همچنین با استفاده از دامنه‌های ولتاژ و فرکانس بهینه شده در هسته تا حداکثر ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری در مقایسه با سری A داشته باشد. این عملکرد با استفاده از فناوری‌های فرایند ۷ و ۵ نانومتری بدست آمده و با لیتوگرافی ۳ نانومتری نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ایمجینیشن

BXT از هسته کنترلر در هر GPU‌ استفاده می‌کند تا همگی بتوانند به عنوان GPU‌ اصلی فعالیت کنند. سری BXE از یک کنترلر برای مدیریت سه GPU‌ ثانویه استفاده می‌کند. آن‌ها را می‌توان روی یک تراشه یا به عنوان چیپلت برای ترکیب با محصولات مختلف پیاده کرد.

ایمجینیشن تکنولوجیز با ۳۳ گزینه چند هسته‌ای مختلف، از چندین معماری کنترلر مختلف برای اتصال هسته‌ها استفاده کرده است. مدیر محصول این کمپانی، «اندرو گیردلر» اعلام کرده:

«با معماری چند هسته‌ای سری B می‌توانیم چندین نمونه از GPU را کنار گذاشته و آن‌ها را با استفاده از یک رابط نوری برای ۴ برابر عملکرد بالاتر بهم وصل کنیم که یک قدم بزرگ محسوب می‌شود.»

این شرکت تمرکز خود را روی گرافیک‌های کم مصرف مناسب برای گوشی‌های هوشمند قرار داده و به همین علت در گذشته با اپل و ARM چندین قرار منعقد کرده بود. مصرف پایین انرژی برای چیپ‌های دیتاسنترها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که باید عملکرد بالایی در محدود دمایی ثابت داشته باشند.

GPU‌ سری B این کمپانی از امروز در دسترس قرار دارد و چندین شرکت برای آن مجوز دریافت کرده‌اند. چیپ‌های ۷ نانومتری هم اکنون توسط TSMC به تولید می‌رسند و میزان ساخت تراشه‌های ۵ رو به افزایش است. این کمپانی به دنبال خوشه‌های بزرگ با بیش از چهار GPU است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی