ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رکورد زمان سفر سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی شکسته شد

دو فضانورد روسی و یک فضانورد آمریکایی با فضاپیمای سایوز در سفری سریع السیر به ایستگاه فضایی بین المللی رفتند. این فضاپیما تنها ۳ ساعت بعد به مقصد رسید و رکورد زمان سفر سرنشین دار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۵

دو فضانورد روسی و یک فضانورد آمریکایی با فضاپیمای سایوز در سفری سریع السیر به ایستگاه فضایی بین المللی رفتند. این فضاپیما تنها ۳ ساعت بعد به مقصد رسید و رکورد زمان سفر سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین المللی را شکست.

راکت سایوز ساعت ۹:۱۵ صبح امروز به وقت ایران از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به فضا پرتاب شد. سایوز در این سفر سریع‌السیر تنها دو مرتبه به دور زمین گردش کرد، به همین دلیل سفر به ایستگاه فضایی بین المللی تنها ۳ ساعت طول کشید.

از چپ به راست: کیت روبینز، سرگئی رژیکوف، سرگئی کود-سورچکوف

«سرگئی رژیکوف» (Sergey Ryzhikov) و «سرگئی کود-سورچکوف» (Sergey Kud-Sverchkov)، فضانوردان روسیه و «کیت روبینز» (Kate Rubins)، فضانورد ناسا، سرنشینان این فضاپیما بودند. کود-سورچکوف برای اولین بار و روبینز برای دومین بار به فضا پرتاب می‌شوند.

فضاپیمای سایوز با این پرتاب رکورد زمان سفرهای سرنشین دار به ایستگاه را زد و برای اولین بار فضانوردان را در مدت زمان تنها ۳ ساعت به ایستگاه رساند. برای مقایسه، سفر به ایستگاه فضایی بین المللی از مدار نزدیک به زمین به طور میانگین معمولاً شش ساعت طول می‌کشد.

دلیل انجام این سفر سریع السیر به ایستگاه فضایی بین المللی راحتی فضانوردان بوده است. کابین فضاپیمای سایوز کوچک است و سفر چند ساعته با آن را به کاری بسیار عذاب آور تبدیل می‌کند، بنابراین با زودتر رسیدن به مقصد فضانوردان سختی کمتری را متحمل می‌شوند.

راکت سایوز در مسیر سکوی پرتاب

رژیکوف، فرماندهی ایستگاه فضایی بین المللی را از «کریس کَسیدی» (Chris Cassidy) فضانورد ناسا تحویل گرفت. کسیدی به همراه «آناتولی ایوانیشین» (Anatoli Ivanishin) و «ایوان واگنر» (Ivan Vagner)، دیگر سرنشینان ایستگاه فضایی بین المللی ماه جاری میلادی به مأموریت خود به نام Expedition 63 پایان خواهند داد و زمین بازخواهند گشت.

به زودی چهار فضانورد دیگر با کپسول کرو دراگون اسپیس اکس به رژیکوف، کود-سورچکوف و روبینز محلق خواهند شد تا مأموریت شش ماهه را آغاز کنند. قرار است کود-سورچکوف و رژیکوف دو راهپیمایی فضایی انجام داده و همراه با روبینز آوریل ۲۰۲۱ (فروردین تا اردیبهشت ۱۴۰۰) به زمین بازگردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۲۳ مهر ۱۳۹۹

    خدا خیرشون بده

مطالب پیشنهادی