ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صف خریدارن آنر از هواوی شکل گرفت: دیجیتال‌چاینا، TCL و شاید هم شیائومی

هواوی احتمالا مذاکره با چندین شرکت بزرگ را برای فروش بخش‌هایی از کسب و کار «آنر» کلید زده و در این بین کمپانی «دیجیتال چاینا» از شانس بیشتری برای خرید این برند برخوردار است. تحریم‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۸

هواوی احتمالا مذاکره با چندین شرکت بزرگ را برای فروش بخش‌هایی از کسب و کار «آنر» کلید زده و در این بین کمپانی «دیجیتال چاینا» از شانس بیشتری برای خرید این برند برخوردار است.

تحریم‌های گسترده آمریکا و قطع همکاری شرکت‌هایی نظیر گوگل فشار قابل توجهی را به هواوی وارد کرده و حالا خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه مدعی شده این شرکت مذاکراتی را برای فروش آنر کلید زده است. ظاهرا هدف از اینکار تمرکز روی گوشی‌های پرچمدار هواوی به جای موبایل‌های مقرون به صرفه و جوان پسند آنر است.

به طور دقیق، مشخص نیست هواوی کدام بخش‌ها را به فروش می‌رساند ولی به نظر می‌رسد که برند آنر، بخش تحقیق و توسعه و همچنین بخش‌های مربوط به مدیریت زنجیره تامین به فروش برسند. طبق اعلام منابع مذکور، این داد و ستد احتمالا به صورت نقدی صورت می‌گیرد و ارزشی بین ۱۵ تا ۲۵ میلیارد یوان (۲.۲۳ تا ۳.۷ میلیارد دلار) خواهد داشت.

کمپانی دیجیتال چاینا که توزیع‌کننده اصلی محصولات آنر محسوب می‌شود، ظاهرا شانس بالاتری برای خرید این برند دارد، با این حال احتمال فروش آن به TCL و همچنین شیائومی نیز وجود دارد که البته در این زمینه اطلاعات دقیقی منتشر نشده است.

هواوی به عنوان بزرگترین شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی و دومین برند بزرگ در دنیای گوشی‌های هوشمند و همچنین TCL درباره این گزارش به رویترز اظهارنظری نکرده‌اند. این غول فناوری چینی در سال ۲۰۱۳ برند آنر را تاسیس کرد، اما اغلب عملیات‌های آن به صورت مستقل انجام می‌شوند. آنر امروز یکی از برندهای موفق بازار ایران نیز محسوب می‌شود که در دو سال اخیر رشد بالایی را چرخاندن نگاه‌ها به سوی خود تجربه کرده است.

به گفته تحلیلگر معروف، «مینگ چی کو» فروش برند آنر یک موقعیت برد-برد محسوب می‌شود چرا که در صورت مستقل شدن، این برند دیگر بخشی از تحریم‌های آمریکا محسوب نمی‌شود که به کسب و کار آنر و همچنین تامین‌کنندگان کمک خواهد کرد.

هواوی به علت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا برای تامین قطعات خود با مشکل مواجه شده، با این حال اخیر چندین شرکت از جمله TSMC موفق به دریافت مجوز از سوی دولت واشنگتن برای ادامه همکاری با این غول چینی شده‌اند.

طبق آمار منتشر شده، برند آنر در سه ماهه دوم سال جاری میلادی موفق به فروش ۱۴.۶ میلیون گوشی شده که ۲۶ درصد فروش هواوی با عرضه ۵۵.۸ میلیون گوشی را تشکیل می‌دهد. در صورتی که دیجیتال چاینا‌ در ارائه پیشنهاد خود موفق شود، باید با وام‌های بانکی بودجه چنین معامله‌ای را تامین کند چرا که ارزش خود این کمپانی پس از افزایش قیمت سهام آن نزدیک به ۲.۹ میلیارد دلار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Moslem
    Moslem | ۲۳ مهر ۱۳۹۹

    تا وقتی که قدرت تکنولوژی دست آمریکایی ها باشه، شرکت های رو به پیشرفت (مخصوصاً چینی) دچار مشکل میشن

    • آریا
      آریا | ۲۶ مهر ۱۳۹۹

      چرا کره ای ها و ژاپنی ها دچار مشکل نمیشن؟
      چوت آدمن .چون تقلب نمی کنند . چون دزدی نمیکنند . چون جاسوسی نمی کنند چون دیکتاتور نیستند

  • Hamid Reza
    Hamid Reza | ۲۳ مهر ۱۳۹۹

    از چین هم خارج بشن فرقی بحالشون نمیکنه چون مالکان چینی دارن

    • آریا
      آریا | ۲۳ مهر ۱۳۹۹

      چرا خیلی فرق داره. دلیل تحریم ها وابستگی به ارتش و حکومت چینه . مالک چینی بودن مهم نیست . تو خود امریکا چندین شرکت هست که مالکشون چینیه ولی تحریم نیستن

  • آریا
    آریا | ۲۳ مهر ۱۳۹۹

    اینم تحریم میشه باز ? ? ?
    به جای این دست و پا زدن ها باید از چین خارج بشن و مستقل کار کنند

مطالب پیشنهادی