ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کارآموزان مرسدس بنز شاسی‌بلند برقی EQC را به پنل‌های شفاف بدنه مجهز کردند

مرسدس بنز تنها چند ساعت پس از معرفی کانسپت EQC 4×4²، از یک خودروی دیگر پرده‌برداری کرد. این خودرو اگر چه همانند کانسپت EQC 4×4² بر اساس کراس‌اوور الکتریکی EQC تولید شده، ولی خبری از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

مرسدس بنز تنها چند ساعت پس از معرفی کانسپت EQC 4×4²، از یک خودروی دیگر پرده‌برداری کرد. این خودرو اگر چه همانند کانسپت EQC 4×4² بر اساس کراس‌اوور الکتریکی EQC تولید شده، ولی خبری از ارتقای ظاهری و فنی در آن نیست و اشتوتگارتی‌ها با توسعه آن قدرت و مهارت کارآموزان خود را به نمایش گذاشته‌اند.

همانطور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده فرمایید، بخش‌هایی از بدنه و شاسی محصول جدید مرسدس بنز از مواد شفاف ساخته شده است. به گفته خودروساز آلمانی این پروژه ماحصل تلاش 40 کارآموز در یک سال اخیر بوده و برش پنل‌های شفاف بیش از 36 ساعت کاری زمان برده است. این برش‌ها توسط سه کارآموز و با صرف هشت دیسک ایجاد شده‌اند.

در گام بعدی کارآموزان لبه‌های تیز را صاف کرده و با اختصاص تقریبا 50 ساعت به رنگ‌آمیزی و پولیش بدنه EQC پرداخته‌اند. برای نشان دادن نحوه شارژ شدن و تخلیه شارژ باتری، در این خودرو جمعا 15 متر چراغ LED کار گذاشته شده است. این چراغ‌ها از طریق 50 متر سیم‌کشی با منبع تغذیه در ارتباط بوده و دو میکروکنترلر آنها را شخصی‌سازی می‌کنند.

جالب آنکه مرسدس بنز می‌گوید تبدیل سه بند چراغ حاضر در قسمت پشت به یک بند واحد حدود 21 ساعت زمان برده، ادغام دو چراغ اصلی هم 18 ساعت طول کشیده است. برای جاسازی دوربین موجود در این بخش نیز به تنهایی 10 ساعت زمان صرف شده، آنطور که از تصاویر داخل کابین می‌توان متوجه شد، آماده‌سازی این بخش نیز مسلما نیاز به دقت و وقت زیادی داشته است. برای نشان دادن بخشی از تلاش‌های صورت گرفته، تصاویر و ویدیوهایی در این مورد از نمایشگرهای داخل کابین پخش می‌شود.

بد نیست اشاره کنیم مرسدس بنز قصد دارد نفوذ همه جانبه‌ای به بازار خودروهای الکتریکی داشته باشد. برای تحقق این امر، اشتوتگارتی‌ها در نظر دارند مدل‌هایی چون EQA، EQB، EQE، EQS و نسخه برقی G کلاس را به سبد محصولات خود اضافه کنند. ناگفته نماند تصاویر جاسوسی شکار شده توسط عکاسان فعال در این حوزه حکایت از آن دارد مرسدس بنز در حال توسعه نسل دوم EQC است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی