ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی دیزنی
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بهترین بازی‌های دیزنی؛ از میکی‌ماوس تا جنگ ستارگان

اسم کمپانی دیزنی بیشتر افراد را به یاد میکی‌ماوس و پرنسس‌ها و انیمیشن می‌اندازد اما در حقیقت دیزنی یک کمپانی بزرگ و قدرتمند در زمینه سرگرمی است و تولیدات متنوعی دارد که شامل بازی هم ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

اسم کمپانی دیزنی بیشتر افراد را به یاد میکی‌ماوس و پرنسس‌ها و انیمیشن می‌اندازد اما در حقیقت دیزنی یک کمپانی بزرگ و قدرتمند در زمینه سرگرمی است و تولیدات متنوعی دارد که شامل بازی هم می‌شود. بخش بازی دیزنی بیشتر در حوزه بازی‌های کنسولی فعالیت می‌کند و چند بازی موبایلی محبوب مثل ?Where's My Water هم روانه بازار کرده اما تولیدات دیزنی چنان محبوب هستند که بقیه‌ی کمپانی‌های بازی‌سازی هم به سراغشان رفته‌اند.

در ادامه این مطلب به سراغ برترین بازی‌هایی می‌رویم که کاراکترهای دیزنی یا شخصیت فرنچایزهای تحت مالکیت دیزنی در آن‌ها حضور دارند.

Castle of Illusion‏

castle of illusion

  • بازی آفلاین است

بازی موبایلی Castle of illusion یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی های دیزنی برای پلتفرم موبایل است که می‌توان آن را نسخه پیشرفته‌تر یک بازی معروف به همین نام در پلتفرم کلاسیک SEGA Genesis دانست.

داستان از این قرار است که جادوگر بدجنسی به اسم Mizrabel دوست میکی‌ماوس  را دزدیده و حالا شما باید در نقش میکی‌ماوس از جنگل تاریک بگذرید،‌ با خطرات قلعه‌ی وهم روبرو شوید و با اهریمن‌هایی که جادوگر بر سر راهتان گذاشته بجنگید تا دوستتان را از چنگ جادوگر نجات بدهید.

همان طور که از داستان پیداست با یک پلتفرمر ماجراجویانه و اکشن طرفیم که با مراحل جذابش بازیکن را به چالش می کشد. گیم‌پلی ، کنترل بازی و پازل‌ها در این بازی دیزنی کاملا رضایت‌بخش هستند و تنها مشکل این است که بازی از سال 2017 آپدیت نشده.

Castle of Illusion‏

Castle of Illusion‏

سازنده: Disney قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 591/558.5 مگابایت زبان:
Disney Magic Kingdoms: Build Your Own Magical ParkDisney magic kingdom
  • بازی آفلاین است

شخصیت های دیزنی آنقدر محبوب هستند که حتی شرکت معروف و با سابقه Gameloft هم برای ساخت بازی به سراغشان رفته. بازی Disney Magic Kingdoms یک شبیه ساز شهرسازی آنلاین است که بازیکنان می توانند در آن دیزنی‌لند مخصوص خودشان را بسازند.

داستان بازی از این قرار است که یک موجود شرور و اهریمنی که همان مالفیسنت معروف است به پارک می‌آید و با یک طلسم تمام شادی و خوشی را از بین می‌برد. ماموریت شما برگرداندن پارک به روزهای اوج آن است تا دوباره شادی به سرزمین جادویی دیزنی برگردد. شما می توانید مشابه پارک بزرگ و معروف دیزنی را به سلیقه خودتان بسازید و شخصیت های مختلف را استخدام کنید تا بازدیدکنندگان را سرگرم کنند و با پولی که به دست می‌آورید امکانات بیشتری به پارک اضافه کنید.

شاید Disney Magic Kingdoms در نگاه اول یک بازی ساده و محدود به نظر برسد اما وجود بیش از 150 کاراکتر  و 1000 مأموریت خلاف این مسئله را ثابت می‌کند.

Disney Magic Kingdoms: Build Your Own Magical Park‏

Disney Magic Kingdoms: Build Your Own Magical Park‏

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 44/1100 مگابایت زبان:
MARVEL Future FightMArvel future fight
  • بازی آنلاین است

Netmarble که این روزها با بازی جدیدش حسابی بر سر زبان ها افتاده هم از قائله عقب نمانده و اتفاقا با ساخت MARVEL Future Fight چند قدمی هم از بقیه جلوتر است؛ کلکسیونی کامل از کاراکترهای مارول در سبک نقش‌آفرینی.

افراد شرور در حال نابود کردن دنیا هستند و قرار است شما در نقش ابرقهرمانان مارول به مبارزه آن‌ها بروید و دنیا را از فروپاشی نجات بدهید، البته نه به همین سادگی. علاوه بر هوش مصنوعی که سطح مبارزات بازی را تا حد قابل قبولی سخت کرده، هر کاراکتری هم که وارد بازی می‌کنید نیاز به ارتقا دارد و باید در طی بازی آن را تا لول 6 بالا بیاورید.

گیم پلی بازی حرف جدیدی ندارد اما 170 کاراکتر از نگهبانان کهکشان، غیر انسان‌ها، نگهبانان کهکشان، ایکس من و اسپایدرمن در بازی حضور دارند که یک تنه بار جذابیت بازی را به دوش می کشند و آن را تقریبا به بهترین بازی دیزنی در لیست تبدیل می‌کنند. (مارول یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی والت دیزنی است)

MARVEL Future Fight

MARVEL Future Fight

سازنده: Netmarble قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 85/326.1 مگابایت زبان:
Pac-Man: Ralph Breaks the Mazeبازی دیزنی PAC-MAN: Ralph Breaks the Maze
  • بازی آفلاین است

کمپانی نام‌آشنا BANDAI NAMCO هم که تخصصش در ساختن Pac-Man یا همان نقطه‌خور بچگی‌هایمان است در این بازی با یک تیر دو هدف را نشانه گرفته و همزمان به سراغ شخصیت‌های رالف خرابکار هم رفته است. قوانین بازی همان چیزهایی است که در  کودکی تجربه کردیم: نقطه ها را جمع کن، غذا بخور و حواست به روح ها باشد. کنترل های لمسی بازی روان هستند و قلق بازی را سریع پیدا می کنید.

شخصا هنوز هم نمیدانم راز این بازی آرکید چیست که به سختی می‌شود از آن دل کند اما اگر شما هم از طرفداران این بازی کلاسیک هستید بد نیست یک بار دیگر هم با افزودنی شخصیت های دیزنی امتحانش کنید.

PAC-MAN: Ralph Breaks the Maze

PAC-MAN: Ralph Breaks the Maze

سازنده: BANDAI NAMCO Entertainment قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 36/102 مگابایت زبان:
Star Wars™: Galaxy of HeroesStar Wars™: Galaxy of Heroes
  • بازی آنلاین است

این بازی را می توانیم بهشت طرفداران جنگ ستارگان به حساب بیاوریم و بی‌دلیل هم نیست که به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های این سری تبدیل شده است. بازی بر اساس داستان اصلی طراحی شده و تمام شخصیت‌های اصلی هم در آن حضور دارند که شما باید تیمی از بهترین کاراکترها بسازید و در جنگ‌های کهکشانی شرکت کنید.

بازی در سبک RPG ساخته شده و ردپایی از Gacha هم در آن دیده می شود یعنی باید منتظر نقش‌آفرینی در قالب یک کاراکتر باشید که با دشمنانش می جنگد و از طرفی هم کاراکترها را با سیستم شانسی درون برنامه به دست بیاورید و چالش های روزانه و هفتگی را به پایان برسانید.

امکان مبارزات PvP یا فرد با فرد هم به صورت آنلاین مهیا است و در کل می‌توان گفت کمپانی الکترونیک آرتز هرچیزی که یک طرفدار جنگ ستارگان از بازی موبایل انتظار دارد را در اختیار شما گذاشته. بد نیست بدانید که حق مالکیت معنوی فرنچایز استار وارز از سال 2012 به کمپانی بزرگ دیزنی فروخته شده است.

Star Wars™: Galaxy of Heroes‏

Star Wars™: Galaxy of Heroes‏

سازنده: ELECTRONIC ARTS قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 78/212.2 مگابایت زبان:
Inside Out Thought BubblesINSIDE OUT
  • بازی آفلاین است

کمپانی دیزنی هم برای انیمیشن معروف و موفق inside out یک بازی طراحی و منتشر کرده. داستان انیمیشن، زندگی دختربچه‌ای به اسم رایلی را روایت می‌کند که مثل تمام بچه ها با اتفاقات بزرگ شدن دست و پنجه نرم می‌کند و احساسات مختلفی از جمله ترس و خشم و ناراحتی را تجربه می‌کند و ما احساسات را درون مغز رایلی به شکل چند کاراکتر فانتزی می بینیم که در بازی هم حضور دارند.

وظیفه ما در بازی مرتب کردن خاطرات رایلی است و باید حباب های حافظه را مطابق رنگ کنار هم قرار بدهیم. گیم‌پلی سه بعدی با گرافیک خوب و صداپیشگی بازیگران انیمیشن تجربه‌ی بسیار جالبی را برای بازیکنان این بازی دیزنی رقم می‌زند.

Inside Out Thought Bubbles‏

Inside Out Thought Bubbles‏

سازنده: Disney قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 51/433.3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی