ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فایزر آزمایش واکسن کرونا روی کودکان تا ۱۲ سال را آغاز می‌کند

شرکت داروسازی «فایزر» (Pfizer) به دلیل ابراز تمایل والدین از شروع آزمایش واکسن کرونا روی کودکان تا ۱۲ سال خبر داد. این نخستین آزمایش واکسن کرونا در ایالات متحده است که شامل کودکان می‌شود. هفته ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

شرکت داروسازی «فایزر» (Pfizer) به دلیل ابراز تمایل والدین از شروع آزمایش واکسن کرونا روی کودکان تا ۱۲ سال خبر داد. این نخستین آزمایش واکسن کرونا در ایالات متحده است که شامل کودکان می‌شود.

هفته جاری گروهی از پزشکان بیمارستان کودکان شهر «سینسیناتی» واقع در ایالت اوهایو آزمایش واکسن کرونا شرکت فایزر را روی نوجوانان ۱۶ تا ۱۷ سال آغاز کرده و در ادامه آن را روی کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال آزمایش خواهند کرد. فایزر می‌گوید برای آزمایش واکسن روی کودکان ۱۲ ساله از سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأییدیه گرفته است.

«Robert Frenck»، رییس مرکز تحقیقات واکسن از بیمارستان کودکان شهر سینسیناتی در مورد اهمیت آزمایش واکسن روی کودکان می‌گوید: «با اینکه نرخ مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا در کودکان کمتر از بزرگسالان است، ولی صفر نیست.»

Frenck می‌گوید بیش از نیم میلیون کودک در ایالات متحده به کرونا مبتلا شده‌اند بنابراین اینکه بگوییم کووید-۱۹ اصلاً بین کودکان شایع نیست، حقیقت ندارد. به گفته او امکان مبتلا شدن کودکان به نوع حاد کرونا و حتی مرگ آن‌ها نیز وجود داشته و متأسفانه امکان پیش‌بینی فوت وجود ندارد.

کودکان می‌توانند بیماری را به دیگران از جمله گروه‌های پرخطر مثل افراد کهنسال و والدین انتقال دهند. بدتر اینکه برخی از کودکان می‌توانند به نوعی عارضه بسیار نادر و خطرناک به نام «سندرم التهابی چندسیستمی در کودکان» (MIS-C) مبتلا شوند که ناشی از عفونت ویروس کروناست.

Frenck می‌گوید آمار کودکان مبتلا به کرونا احتمالاً بسیار بیشتر از آمارهای رسمی است چرا که در بیشتر موارد زمانی که که کودک علایمی مثل آبریزش بینی یا سرفه را بروز می‌دهد، والدین فکر می‌کنند کودکشان به یک سرمارخوردگی ساده دچار شده و او را نزد پزشک نمی‌برند.

فایزر می‌گوید در صورت دریافت مجوزها و تأییدیه‌ها، تا پایان سال ۲۰۲۰ حداکثر ۱۰۰ میلیون و تا پایان سال ۲۰۲۱ احتمالاً ۱.۳ میلیارد دوز از واکسن کرونا را به تولید انبوه خواهد رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی