ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پروژه «مینرال» آلفابت کشاورزی را با ربات‌ها و هوش مصنوعی دگرگون می‌کند

«آلفابت» که پروژه‌های بلند پروازانه‌ای همچون توسعه خودروی خودران «ویمو» را دنبال در کارنامه فعالیت خود دارد، پروژه دیگری با نام «مینرال» را در صنعت کشاورزی دنبال می‌کند. پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی مینرال، با ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

«آلفابت» که پروژه‌های بلند پروازانه‌ای همچون توسعه خودروی خودران «ویمو» را دنبال در کارنامه فعالیت خود دارد، پروژه دیگری با نام «مینرال» را در صنعت کشاورزی دنبال می‌کند.

پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی مینرال، با کمک ابزارهای مدرن امروزی، روی توسعه و بررسی طیف وسیعی از نرم افزارها و سخت افزارهای مختلف تمرکز می‌کند تا با توجه به شرایط آب و هوایی، تغییرات اقلیمی و سایر عوامل تاثیرگذار در رشد محصولات کشاورزی، این صنعت را متحول سازد.

جمعیت زمین در حال افزایش است و برای تغذیه این جمعیت، باید به فکر راهکارهای نوینی در صنعت کشاورزی بود. برای تولید محصولات کشاورزی، توجه به عوامل مختلفی از جمله چرخه‌های رشد، الگوهای آب‌ و هوایی و ... اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

برای آنکه طی 50 سال آینده، جمعیت کره زمین بتواند تغذیه مناسبی داشته باشد، لازم است تا محصولات کشاورزی بیشتری تولید شود. اما به نظر می‌رسد که تغییرات آب و هوایی باعث کاهش تولید محصولات کشاورزی خواهد شد. حال پروژه مینرال قصد دارد با کمک ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی از سد این مشکلات عبور کند.

آلفابت در پست وب‌سایت خود اعلام کرد که نام مینرال به صورت رسمی برای پروژه انتخاب شده است. این پروژه که کار خود را از سال 2019 آغاز کرده، به بررسی مسایل مختلف پیرامون تولید محصولات پایدار و برگشت پذیر به چرخه طبیعت می‌پردازد.

همانطور که میکروسکوپ تحولی بزرگ در نحوه تشخیص بیماری‌ها ایجاد کرد، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی نیز می‌توانند آینده صنعت کشاورزی را دستخوش تغییراتی قرار دهند.

یکی از ابزارهایی که تیم پروژه مینرال با کمک آن سعی دارند تحولی در صنعت کشاورزی ایجاد کنند، استفاده از حسگرها، دوربین‌ها، تجهیزات مختلف برای بررسی وضعیت خاک و محصولات مختلف است. این ابزارها روی ماشین‌هایی چهار چرخ مانند مریخ نورد نصب می‌شوند و داده‌های مختلفی را جمع آوری می‌کنند.

تیم پروژه، داده‌های جمع آوری شده توسط دوربین‌ها و حسگرها را در کنار داده‌های مربوط به شرایط آب و هوایی که توسط ماهواره‌های فضایی گرفته شده، تجزیه و تحلیل می‌کند. در این فرآیند با استفاده از هوش مصنوعی، راهکارهایی برای افزایش تولید و رشد بهتر گیاهان ارائه می‌شود.

تیم مینرال در حال حاضر از این روش‌ها برای تولید توت فرنگی در کالیفرنیا و دانه‌های سویا در ایلینوی استفاده می‌کنند. حسگرهای مورد استفاده در ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی از مزارع توت فرنگی تصویربرداری می‌کنند و داده‌های مربوطه را ذخیره کرده و سپس تجزیه و تحلیل می‌کنند.

تاکنون طیف وسیعی از محصولات مانند خربزه، توت، کاهو و جو، از جوانه تا برداشت با همین روش‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند. صنعت کشاورزی با کمک روش‌های نرم افزاری و سخت افزاری می‌تواند نقطه عطف جدیدی را تجربه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی