ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل شارژر و هدفون را از جعبه آیفون‌های ۱۱، SE و XR هم حذف کرد

اپل در جریان معرفی گوشی‌های هوشمند سری آیفون 12 تایید کرد که پرچمدارهای جدیدش بدون آداپتور شارژر و هدفون به بازار عرضه خواهند شد. اما قضیه به همین جا ختم نمی‌شود و قرار است تمامی گوشی‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۳

اپل در جریان معرفی گوشی‌های هوشمند سری آیفون 12 تایید کرد که پرچمدارهای جدیدش بدون آداپتور شارژر و هدفون به بازار عرضه خواهند شد. اما قضیه به همین جا ختم نمی‌شود و قرار است تمامی گوشی‌های آیفون از جمله آیفون SE، آیفون 11 و آیفون XR نیز بدون شارژر و هدفون در دسترس کاربران قرار گیرند.

از این پس تمامی گوشی‌های هوشمندی که از طریق اپل استور سفارش داده شوند، فاقد آداپتور شارژر و هدفون خواهند بود. حتی اگر قبلا کاربران آن دستگاه را با هدفون و شارژر خریداری می‌کردند، در سری جدید عرضه به بازار فاقد شارژر و هدفون خواهند بود.

در جعبه محصول، تنها گوشی هوشمند و کابل USB-C به لایتنینگ قرار داده می‌شود و اگر کسی قصد خرید آیفون SE از طریق اپل استور داشته باشد، با چنین پیامی مواجه می‌شود:

«به عنوان بخشی از تلاش‌‌های انجام شده در جهت محقق ساختن اهداف زیست محیطی، در جعبه آیفون SE، آداپتور شارژر و هدفون  قرار داده نشده است. لطفا از شارژرها و هدفون‌هایی که از قبل در اختیار دارید، استفاده کنید یا در بخش لوازم جانبی به صورت جداگانه سفارش بدهید.»‌

به غیر از آیفون SE، این موضوع در مورد آیفون 11 و آیفون XR نیز صدق می‌کند. در جعبه این گوشی‌های هوشمند، خبری از شارژر و هدفون نیست.

اپل در جریان رویداد رونمایی گوشی‌های هوشمند جدیدش اعلام کرد که بیش از 700 میلیون هدفون و بیش از 2 میلیارد آداپتور شارژر تاکنون به بازار عرضه کرده که رقم قابل توجهی است. کوپرتینویی‌ها ادعا می‌کنند که هدفش از حذف این لوازم جانبی، با هدف توجه بیشتر به محیط زیست انجام شده، در حالیکه بسیاری این ادعا را باور ندارند و اپل را متهم به کم فروشی می‌کنند.

«لیزا جکسون» مدیر بخش نوآوری‌های زیست محیطی اپل  در رویداد رونمایی آیفون 12 اعلام کرد:

«حذف این لوازم جانبی، باعث کاهش انتشار کربن می‌شود. همچنین با این تغییر، جعبه گوشی‌های آیفون کوچکتر از قبل خواهند بود که منجر به کاهش گازهای گلخانه‌ای مورد نیاز برای حمل این محصولات می‌شود.»

علاوه بر دو مورد ذکر شده، حذف لوازم جانبی، باعث کاهش قیمت آیفون نیز می‌شود. در نهایت برخی کاربران، این تصمیم را تایید و برخی به شدت با آن مخالف هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • esmail hasany
    esmail hasany | ۲۵ مهر ۱۳۹۹

    اکنون به من پول بیشتر دهید ....

مطالب پیشنهادی